Sociālo mediju slavenības nereti iesaka saviem sekotājiem kādu preci vai pakalpojumu. Lietuvā ieviests jauns regulējums, kas paredz, ka šādu sociālo tīklu ierakstos skaidri jānorāda vārds «reklāma».
Kā aizvadītajā nedēļas nogalē vēstīja Lietuvas sabiedriskais medijs LRT, valstī ir ap 300 cilvēku, kuriem sociālos medijos ir gana daudz sekotāju, lai tos sauktu par attiecīgās vides slavenībām jeb – izmantojot Latvijas 2018.gada nevārdu – par «influenceriem».
Daudzas no lietuviešu tīmekļa slavenībām regulāri izsakās labvēlīgi par kādām precēm vai pakalpojumiem, par to saņemot samaksu.
Lietuvas Patērētāju tiesību aizsardzības birojs nācis klajā ar vadlīnijām, kā pareizi darīt zināmu sekotājiem, ka slavenība savā sociālo mediju ierakstā izplata reklāmu. Vadlīnijās norādīts, ka reklāmas ierakstā ir jāiekļauj vārds «reklāma». Svarīgi, ka to tiek prasīts rakstīt uzreiz pēc ieraksta galvenā teksta, nevis jāietilpina kaut kur, dažādu tēmturu virknē.
Vadlīnijās arī definēts, ka reklāma ir arī konkurss sponsorētas preces iegūšanai, personas sadarbība ar zīmoliem vai uzņēmumiem, kā arī sociālo mediju ieraksti, kur iekļauti atlaižu kodi.
Šī raksta oriģināls lasāms LRT vietnē angļu valodā: https://www.lrt.lt/en/news-in-english/19/1131063/stricter-advertising-rules-for-lithuania-s-social-media-influencers