Līzinga parādnieku kļuvis mazāk

Līzinga kompāniju zaudējumi no atsavinātām mašīnām samazinās, sarūk arī tirgū pieejamo parādnieku auto apjoms, tāpēc līzinga tirgus pārorientējas uz uzņēmumu apkalpošanu, raksta žurnāls Lietišķā Diena.

Klienti maksājumus kārto apzinīgāk nekā gada sākumā. Tirgum stabilizējoties, arī automašīnu cenas vairs nav tik pievilcīgas kā pērn, norāda SEB līzinga valdes loceklis Raivis Ruskulis.

«Ja mēs pavērtējam autolīzinga tirgus datus, tirgus sadalās šādi: 48% veido līzings privātpersonām, savukārt 52% – uzņēmumiem. SEB līzinga portfelī šis iedalījums vēl vairāk sveras par labu uzņēmumiem – 30% veido līzings privātpersonām, pārējie 70% – juridiskām personām. Mūsu vērtējumā uzņēmumu apkalpošanas atbalstam šodien ir jo īpaša loma, tas dod labvēlīgu pamatu arī privātpersonu segmenta attīstībai – ne tikai līzinga terminos, bet visā ekonomikā. Mūsu pārliecība ir tāda, ka tirgus krituma apstākļos svarīgi, lai atdzīvotos tieši bizness – tas nozīmē, ka cilvēkiem būs darbs, ienākumi un viņi varēs atļauties tās lietas, kuras viņiem nepieciešamas ikdienai,» stāsta Ruskulis.

Garā ziema ir bijusi grūtākais periods privātpersonām, cilvēki līdzekļus novirzīja galvenokārt komunālajiem maksājumiem, bet līzinga maksājumi bija sekundāri. Vasarā situācija uzlabojusies.

«Ar uzņēmumiem ir līdzīgi. Tur gan situāciju tik ļoti neietekmē ziema, bet ekonomiskā situācija kopumā. Parādoties pirmajām pozitīvajām vēsmām ekonomikā, mēs redzam, ka maksātspēja uzlabojas un kavētāju kļūst arvien mazāk. Protams, lielam optimismam pamata pagaidām nav, bet pēdējos 3-4 mēnešos redzam tendenci, ka kavētāju skaits mazinās,» akcentē SEB līzinga vadītājs.

Kopējais kavētāju īpatsvars ir ap 12%. Jaunākie dati par hipotekāro kredītu kavētāju īpatsvaru rāda, ka 30 dienu kavētāji samazinās un sasniedz 13%.

Jaunu darījumu apjoms līzinga tirgū līdz 1.jūlijam bija 74 miljoni latu, no tiem 47% ir vieglās automašīnas, 28% – komerctransports, 25% – iekārtu līzings. SEB līzinga jauno darījumu struktūrā 54% ir vieglās mašīnas uzņēmumiem un privātpersonām, 20% – komerctransports, 26% – iekārtas.

2009.gadā liela daļa automašīnu tika iegādātas par personīgiem līdzekļiem, uzkrājumiem, tas bija vērojams arī 2010.gada pirmajā ceturksnī. Tagad ticība tirgum, ticība sev un ticība ekonomikas atveseļošanai cilvēkus mudina vairāk ņemt automašīnas līzingā.

«Ja runājam par juridiskām personām, tagad darījumus veic tie, kuriem ir nolietojies autoparks un jāsāk mainīt mašīnas. Ja runājam par privātpersonām, pircēji ir tie, kas jūtas pārliecināti par savu situāciju, savu darba devēju, savām zināšanām,» stāsta Ruskulis.

2009.gadā liela daļa automašīnu tika iegādātas par personīgiem līdzekļiem, uzkrājumiem, tas bija vērojams arī 2010.gada pirmajā ceturksnī. Tagad ticība tirgum, ticība sev un ticība ekonomikas atveseļošanai cilvēkus mudina vairāk ņemt automašīnas līzingā.

«Ja runājam par juridiskām personām, tagad darījumus veic tie, kuriem ir nolietojies autoparks un jāsāk mainīt mašīnas. Ja runājam par privātpersonām, pircēji ir tie, kas jūtas pārliecināti par savu situāciju, savu darba devēju, savām zināšanām,» stāsta Ruskulis.

Saistītie raksti

ATBILDĒT

Lūdzu, ievadiet savu komentāru!
Lūdzu, ievadiet savu vārdu šeit

Jaunākās Ziņas