Līzinga pieprasījums desmitkārt pārsniedz izsniegto aizdevumu apjomu

Līzinga pieprasījums ir desmit reizes lielāks nekā izsniegtie aizdevumi, liecina SIA Nord līzings dati.

SIA Nord līzings valdes locekle Inita Stūrniece norāda, ka līzinga pakalpojuma izmantotāju netrūkst. Viņa vēsta, ,ka 2016.gads apliecina, ka līzinga jomā notiek stabila attīstība – par to var spriest arī pēc aizvadītā gada rezultātiem uzņēmumā.

Stūrniece norāda, ka klienti nevilcinās ar kredītu atmaksu: «Jau minēju, ka līzings ir populārs pakalpojums klientu vidū, taču pozitīvi vērtējamas arī kredītu atmaksas tendences. SIA Nord līzings neatmaksātie kredīti nepārsniedz 1,5% no kopējā kredītu apjoma. Izvērtējot klientu paradumus, jāsecina, ka neapdomīgāk kredīti tika ņemti desmit gadus atpakaļ, jo tolaik finansējums bija brīvāk pieejams.»

Valdes locekle vērš uzmanību nesenā pagātnē: «Visi atceramies «krīzes gadus», kad reti kuram cilvēkam nebija noformēts aizdevums, kas nereti pārauga grūti atdodamā parādā.»

Mūsdienās finansējums nav tik brīvi pieejams, uzsver Stūrniece, jo kredīta ņemšanas brīdī tiek vērtēta katra klienta maksātspēja.

Par savu pieredzi kreditēšanas jomā Stūrniece stāsta: «Pašreizējā pieredze kreditēšanas nozarē rāda gan to, ka atmaksas disciplīna uzlabojas, gan to, ka patērētāji kļuvuši zinošāki un atbildīgāki pret kredītu ņemšanu, jau iepriekš apdomājot, vai spēs šo aizņēmumu atmaksāt. Šeit jāatzīmē arī novērojums, ka ir daļa klientu, kuri, izsverot savu finansiālo situāciju, piemēram, izlemj par labu lētākam, bet tehniski līdzvērtīgam auto modelim, salīdzinot ar to, ko vēlējās iegādāties sākotnēji. Vienlaikus ir arī klienti, kas mašīnas iegādei pamatā tērē iekrājumus, kredītā ņemot trūkstošo summu, kas nav pārāk liela – ir vērojama tendence veidot iekrājumus, lai varētu atļauties lielāku pirmo iemaksu un mazinātu kredītsaistības.»

Valdes locekle lēš, ka līzingā parasti tiek iegādātas dārgas preces, viena no populārākajām ir auto. «Vērtējot tendences preces izvēlē, jāsecina, ka primārais modeļa izvēles faktors nav zīmols vai dārdzība. Esam novērojuši, ka cilvēks, pirmkārt, ir praktisks un vairāk vai mazāk apdomā automašīnas iegādi, tās uzturēšanas un izmantošanas izmaksas. Tikmēr dārgāko automašīnu pircēji ir uzņēmumi, kas iegādājas tās uzņēmuma vadītājiem, vadošajiem darbiniekiem – šādā situācijā zīmolam un modelim ir nozīme. Taču, pēc pieredzes spriežot, klienti labprātāk iegādājas ekonomiskāku, bet jaunāku auto vai arī kādu labu un izturīgu, bet ne tik jaunu auto,» par savu pieredzi vēsta Stūrniece.

Ref: 225.000.103.228

Saistītie raksti

ATBILDĒT

Lūdzu, ievadiet savu komentāru!
Lūdzu, ievadiet savu vārdu šeit

Jaunākās Ziņas