LMT viceprezidents: vairs nav efektīvi taisīt milzīgas kampaņas

LMT viceprezidents Ingmārs Pūķis

«Karš» starp mobilo sakaru operatoriem ir kļuvis savādāks, vairs nav efektīvi taisīt milzīgas kampaņas, kurās solīt 0, vai ka vēl piemaksāsim par runāšanu, tam vairs nav atdeves, intervijā biznesa ziņu portālam BNN.LV atzīst LMT viceprezidents Ingmārs Pūķis.

Intervijā LMT viceprezidents arī norāda, ka uzņēmuma tirgus daļa šobrīd varētu pārsniegt jau 50%, viņš lēš, ka 4G ieviešana visā Latvijā teritorijā varētu notikt 5-6 gadu laikā, kā arī iezīmē mobilo sakaru nozares nākotnes tendences.

Cik liela ir patreizējā LMT tirgus daļa?

Precīzi to varēs pateikt pēc tam kad būs beigusies tautas skaitīšanas, taču šobrīd, optimistiski pieņemot, ka Latvijā ir 2,2 miljoni iedzīvotāju mūsu tirgus daļa ir 46%, taču tā kā diezgan droši varam pieņemt, ka praktiskais Latvijas iedzīvotājus skaits ir vismaz par 10% mazāks, tad šobrīd mūsu tirgus daļa varētu būt pat jau virs 50%. Taču jāņem vērā svarīgs faktors, ja agrāk cilvēkiem bija katram viens mobilais telefons, šobrīd diezgan strauji pieaug to skaits, kuriem ir vismaz divi, tā kā šobrīd tendence ir tāda, ka no vienas puses samazinās iedzīvotāju skaits, bet pieaug tālruņu skaits, tā kā visticamāk mēs esam kaut kur starp 46 un 52%.

Vai «cenu kari» mobilo telefonu operatoru vidū ir beigušies?

Situācija ir tāda, ka Latvijā ir zemākie mobilo sakaru tarifi Eiropā, šo darbu tas mežonīgais «karš» ir izdarījis. Cenu līmenis praktiski ir izlīdzinājies, atšķiras vien veids kā katrs operators to pasniedz, bet pēc būtības vidējais aritmētiskais klients tirgū katram operatoram izmaksā līdzīgi, atšķiras tikai katra klienta individuālais risinājums, bet kopumā tās cenu atšķirības starp operatoriem ir niecīgas. «Karš» starp operatoriem ir kļuvis savādāks, vairs nav efektīvi taisīt milzīgas kampaņas, kurās solīt 0, vai ka vēl piemaksāsim par runāšanu, tam īsti vairs nav atdeves, tas kam ir atdeve un ko redzam, ka dara arī mūsu konkurenti – maksimāli iet uz personīgu klientu apkalpošanu. Tas nozīmē, ka no ārpuses to vairs tik ļoti nevarēs pamanīt un liksies, ka «karš» ir mazinājies, bet konkurence mazāk intensīva nekļūs, tam nav pamata, bet ieguvējs būs klients, kas saņems aizvien labāku servisu. Cenu ziņā vairs nav kur sevišķi līst, tāpēc tagad pieaugs cīņa par pakalpojumu vai servisu veidiem.

Cik zināms, 4G tīkls sākumā būs pieejams tikai lielajās pilsētās. Kādas ir jūsu prognozes, kad tas būs pieejams visā Latvijā?

Ja mēs to salīdzinātu ar 3G, tad tas paņēma kādus gadus 5-6, arī 4G ieviešana visā Latvijā teritorijā varētu prasīt tos pašus 5-6 gadus, patlaban redzam, ka datu lejupielādes ātrums ir tāda «reliģiska lieta», ja vērojam vidējo klientu, viņam pilnīgi pietiek ar 4-5 megabitiem sekundē un īsti nav satura ko lejupielādēt ar 100 megabitiem sekundē ko piedāvā 4G. Mēs 4-5 megabitu lejupielādes ātrumu lielākajai daļai savu klientu varēsim piedāvāt arī caur 3G tīklu jau nākamā gada laikā. Patiesībā klientam nevajadzētu lauzīt galvu par to, kad būs 5G un 6G, šajā gadījumā galvenais ir panākt tādu ātrumu kāds klientam ir nepieciešams.

Cik procentuāli daudz abonentu regulāri izmanto internetu mobilajā telefonā, kādas ir prognozes?

No mūs klientiem to izmanto no 30-40%, tie ir tā saucamie īslaicīgie patērētāji, bet mums jau vairāk nekā 10% jeb vairāk nekā 100 000 klientu, ir noslēguši līgumu par patstāvīgu interneta lietošanu vai nu caur telefonu, vai datoru, kas nozīmē, ka šāds apjoms cilvēku to dara jau ikdienā un jāatzīmē, ka šo klientu skaits aug ar ātrumu aptuveni 9% mēnesī.

Mobilais internets, cik plaši tas tiek izmantots Latvijā, kāda ir nākotnes vīzija?

Ir redzams, ka klienti to aizvien vairāk pieņem kā produktu, kuru var izmantot. Praktiski runājot no tāda tehnoloģiju entuziastikas viedokļa liekas, ka drīzumā no datora paliks pāri tikai ekrāns, jo visu pārējo varēs izdarīt caur mobilo tīklu, kura ātrums pieaug ārkārtīgi strauji, tāpat kā kādreiz pieauga fiksētajam tīklam. Tam ir kolosālas perspektīvas.

Kas šobrīd ir Latvijas mobilo sakaru tirgus līderis, vai tie ir LMT?

Protams. Objektīvi vērtējot no tehnoloģiju attīstības straujuma viedokļa, mūsu trešās paaudzes tīkla pārklājums summāri ir divreiz lielāks nekā pārējiem un arī no mobilo datu patēriņa viedokļa, mēs bijām pirmie, kas sāka testēt 4G tīklu, arī skatoties pēc pakalpojumu patēriņu intensitātes mūsu klientu grupa arī ir aktīvāka. Tā kā bez kādas īpašas kautrēšanās varam teikt, ka mēs esam tirgus līderi.

Kāds ir korporatīvo klientu sadalījums starp LMT un Tele2?

Pēc mūsu vērtējuma tas pēdējo gadu laikā nav īpaši mainījies un divas trešdaļas korporatīvā segmenta ir LMT un tur konkurence nav mazāk mežonīga, kapājamies kā traki.

Kādas tendences ir vērojamas mobilo sakaru nozares tirgū?

Cilvēki runā aizvien vairāk, minūšu skaits kas tiek patērēts savā starpā sarunājoties aizvien pieaug, kas liecina par to, ka sociālā aktivitāte pieaug. Bija maz sašūpošanās 2009. gadā, tāpat kā ekonomikā naudas aprites ātrums liecina par ekonomisko aktivitāti, tāpat runāšanas daudzums liecina par to cik intensīvi ir kontakti starp cilvēkiem, tagad šis sarunu daudzums ir sācis pieaugt un domājams, ka arī turpinās pieaugt. Galvenā tendence protams ir mobilie dati un datu pārraide, internets caur telefonu, tas praktiski ir galvenais virzītājspēks, kas dzen uz priekšu gan tehnoloģijas, gan darbu ar klientiem. Nākamais solis būs, ka telefons kļūs par kaut ko nedaudz vairāk kā sarunu un interneta ierīce, nāks klāt gan maksājumu veikšana, gan elektroniskie paraksti utt., jo telefons pakāpeniski ir kļuvis par nelielu datoru.

Vai esat redzējis iPhone 5 prototipu, kad tas varētu parādīties tirgū?

Redzēts nav. Atceros, ka kādreiz to solīja uz vasaru,tādas baumas klīda, bet nu pagaidām tas nav zināms. Katrā gadījumā, ja kāds viņu būtu redzējis, tad tas nozīmētu, ka Apple ir gribējuši, lai viņš ir redzēts. Spekulācijas par  iPhone 5 modeli virmo jau kopš brīža, kad palaida iPhone 4, tā kā mārketinga uzmanība tiek ļoti meistarīgi noturēta. Te nu laikam būtu jāzvana un jāuzdod jautājums Stīvam Džobsam.(Smejas)

 

Saistītie raksti

5 KOMENTĀRI

  1. Interesanti,par tiem kariem jau skaidrs, ka kamēr būs konkurence tādā vai citādā mērā, tie nerims.

  2. Patiesībā LMT lielākais konkurents ir tieši Bite, jo kā papētīju, LMT tirgus daļa samazinās tieši uz Bites rēķina, Tele2 +/- nemainīgs pēdējos 4 gadus.

ATBILDĒT

Lūdzu, ievadiet savu komentāru!
Lūdzu, ievadiet savu vārdu šeit

Jaunākās Ziņas