2010.gadā reģistrēts par vienu trešdaļu vairāk jaunu automobiļu, nekā 2009. gadā, biznesa portālu BNN informēja Latvijas Pilnvaroto autotirgotāju asociācijas prezidents Andris Kulbergs.
Aizvadītājā gadā reģistrēti 4976 jauni auto, un kopējais pieaugums, salīdzinot ar 2009.gadu, ir 32,9%. Decembrī reģistrētas 604 vienības.
Aizvadītā gada pēdējais mēnesis bijis ražīgākais Latvijas jaunu auto tirgū. Decembrī piereģistrēti 604 jauni auto, vairāk kā jebkurā citā 2010.gada mēnesī. Tomēr LPAA prezidents Andris Kulbergs norāda, ka pārliecīgam optimismam nav pamata: «Decembris tradicionāli ir «trekns» mēnesis autotirgotājiem. Pagājušā gadā tas papildus bija skaidrojams ar klientu paaugstinātu interesi un vēlmi iegādāties automašīnas, iekams stājas spēkā jaunie ar auto transportu saistītie nodokļi. Taču patīkamajām gada beigām var sekot gauss 2011.gada sākums ar auto tirgus aktivitātes samazinājumu un reģistrāciju kritumu.»
Saskaņā ar CSDD reģistrācijas datiem populārākā marka Latvijas jaunu auto tirgū 2010.gadā bijusi Toyota ar 846 reģistrētiem automobiļiem. Otrajā vietā ir Volkswagen ar 599, bet trešajā čehu Škoda ar 338 reģistrētām vieglajām automašīnām. Citu marku pārstāvjiem izdevies realizēt mazāk par 300 automašīnām. Procentu izteiksmē ar vislielāko pieaugumu 2010.gadā var lepoties Peugeot pārstāvis, kas pārdevis par 416,1% automobiļiem vairāk kā 2009.gadā. Ievērojams pieaugums decembrī bijis novērojams arī jauna komerctransporta tirgū.
Kā vēl vienu pozitīvu tirgus atveseļošanās tendenci A.Kulbergs norāda to, ka decembrī 59% reģistrēto auto pārdoti līzingā: «Tas ir augstākais rādītājs pagājušajā gadā. Transporta līdzekļu iegādes finansētājiem pievienojas arvien jaunas kompānijas – Latvijas Krājbanka, Hipolīzings un Trasta Komercbanka, tāpēc automobiļu pircējiem ir lielāka izvēle.» Tomēr A.Kulbergs norāda, ka lielākā daļa jaunu auto pircēju ir juridiskas personas, un decembrī tikai 21% pārdoto automobiļu realizēti privātpersonām. «36% visu darījumu bijuši korporatīvie jeb t.s. fleet pirkumi,» precizē LPAA prezidents: «Lielākie jaunu auto pircēji ir tie paši – auto īres kompānijas, Lattelecom, taksometru firmas un lieli pārtikas uzņēmumi.»
Toyota populārākā marka? Kur tad palicis Audi?