Luhse: lidosta Rīga šogad guvusi 1,8 miljonu latu peļņu

Arnis Luhse

Savulaik izskanējušie grandiozie plāni apkalpot pat 20 miljonus ceļotāju gadā, pēc mūsu prognozēm Rīgai ir krietni par daudz, bet līdz septiņiem miljoniem pasažieru ļoti droši var aiziet tuvāko piecu gadu laikā. Ja ļoti paveicas – var sasniegt 12 miljonus, ja notiek brīnums un ķīnieši sāks lidot caur Rīgu uz Eiropu vai kazahi – uz Ameriku, uzskata lidostas Rīga vadītājs Arnis Luhse.

Tagad mums ir divi miljoni tranzītpasažieru un trīs miljoni savējo. Pēc citu valstu pieredzes un teorētiski vēl varam izaugt par trim miljoniem savējo. Tālāk mēs netiekam, vairāk var izdarīt tikai airBaltic vai līdzīgs pārvadātājs ar tranzītu. Neviena cita aviokompānija, kas nebūs nacionāla, Latvijā tranzītu netaisīs. Ar tranzītpārvadājumiem nodarbosies tikai nacionālā kompānija. Zemo cenu aviokompānijas arī tranzītu netaisa. Pat kategoriski atsakās. Intervijā Latvijas Avīzei uzsvēris Luhse.

Viņš arī piebildis, ka šī gada pirmajos piecos mēnešos lidosta strādājusi ar 1,8 miljonu latu peļņu, salīdizinot ar 3,5 miljonu latu zaudējumiem pērn.

Savukārt vaicāts, vai darbā izjūt politisko pusi, Luhse atbildējis apstiprinoši. Saimnieciskos jautājumus risinot, tā ir problēma. Piemēram, tagad mums ir jāsaskaņo lidostas Rīga termināļa attīstības projekts. No otras puses, ir arī airBaltic projekts. Nepieciešama politiskā izšķiršanās. Skaidras atbildes pagaidām nav. Mums kā biznesa struktūrai jābūt skaidram attīstības virzienam, norādījis lidostas vadītājs.

Ja valdībā tiks pieņemts airBaltic variants, kas paredz pilnīgi jauna termināļa būvi, tad lidostai paliks tikai skrejceļš. Bet tad es vismaz zināšu, kā rīkoties tālāk. Lidosta sastāv no peļņu nesošā termināļa ar kafejnīcām, veikaliņiem, citām apkalpojošām vienībām un lielus izdevumus prasošā skrejceļa, kas regulāri jātīra, jākopj. Lielā lidostas Rīga ēka paliks pustukša, arī tā prasīs apsaimniekošanas izdevumus. Tāda pusslēpta privatizācija var iznākt. Tagad airBaltic strādā ar saviem Nort Hub Services krāvējiem, no kā lidosta negūst trīs miljonus latu ieņēmumu gadā. Viņi īrē no lidostas tikai ģērbtuves. airBaltic savulaik no iepriekšējās lidostas vadības vēl izīrēja zemi sava jaunā termināļa celtniecībai, taču nav izpildījusi vienu no līguma punktiem, kas paredz, ka īres tiesības stājas spēkā, kad airBaltic nomaksās visus savus parādus, izteicies Luhse.

Saistītie raksti

ATBILDĒT

Lūdzu, ievadiet savu komentāru!
Lūdzu, ievadiet savu vārdu šeit

Jaunākās Ziņas