Luksus auto pārdošanas apjomi Latvijā teju dubultojušies

Latvijā luksus klases automašīnu pārdošanas apjomi 2011.gada pirmajos četros mēnešos ir pieauguši par 78%, biznesa ziņu portālu BNN.LV informēja Latvijas Latvijas Pilnvaroto autotirgotāju asociācijas (LPAA) projektu vadītāja Zane Rone.

Viņa atzīmē, ka pēc asociācijas datiem visvairāk Latvijā aprīļa mēnesī reģistrētas lielās luksus klases sporta automašīnas (Land Rover Range Rover Sport, BMW X6, Lexus RX, BMW X5) – 41 vienība, kas ir par 78% vairāk, salīdzinot ar iepriekšējā gada četru mēnešu periodu. Savukārt Igaunijā un Lietuvā visvairāk šogad reģistrētas vidējās luksus klases automašīnas (BMW 5.sērija, Audi A6, Volvo V70/XC70) – attiecīgai 43 un 50 vienības.

«Luksusa auto tirdzniecība Latvijā ir pirmā, kas atguvusies pēc krīzes un arī krīzes periodā saņēma salīdzinoši mazāku triecienu. Latvijā vēl joprojām saglabājas lielākais luksus sporta klases auto īpatsvars, kas ir saistīts ar modes tendencēm un, protams, vispārējo ceļu seguma stāvokli,» norāda LPAA prezidents Andris Kulbergs.

No Super – luksus klases automašīnām Latvijā vispopulārākā joprojām ir BMW 7.sērija. Kulbergs norāda, ka «zīmola popularitāte lielā mērā saistīta arī ar krievvalodīgo iedzīvotāju īpatsvaru un Krievijas lielā tirgus modes tendencēm».

Lietuvā un Igaunijā vislielāko popularitāti bauda Audi zīmola A8 modelis. «2010. gada maijā beigās Baltijā tika prezentēts jaunais Audi A8. Šis ir uzskatāms par galveno iemeslu A8 reģistrācijas apjomu pieaugumam Baltijā, jo iepriekšējā modeļa izskaņā reģistrācijas apjomi parasti tuvinās nullei. Latvijas necilie reģistrācijas dati ir skaidrojami ar to, ka vairāki potenciālie pircēji izvēlas auto iegādāties Lietuvā un Igunijā. Tam par iemeslu ir ievērojamas nodokļu atšķirības starp Baltijas valstīm. Arī ekonomika kopumā un auto tirgus, t.sk. Lietuvā, un it īpaši Igunijā, ir cietuši ievērojami mazāk,» bilst SIA Auto Rīga direktors Ingus Rūtiņš.

Uz identisku sakarību norāda arī LPAA prezidents: «Latvijā, atšķirībā no Lietuvas un Igaunijas, nav izteikti novērojama iedzīvotāju vidusslāņa pirktspējas atgriešanās, kas ir jūtama tieši Igaunijā. Igauniju ekonomiskā krīze ir skārusi vismazāk no Baltijas valstīm, tādēļ arī visātrāk spējusi atgūties no ekonomiskajām grūtībām. Līzinga pakalpojumi Igaunijas Republikā brīvāk bija pieejami jau 2010.gada pavasarī.»

Kupeju klasē Latvijā šogad četros mēnešos līderis ir Bentley Continental GT. Autosalona Bentley Riga mārketinga vadītāja Aija Baltraite norāda, ka «neskatoties uz pieprasījuma ievērojamu kritumu, klientu interese joprojām ir saglabājusies, īpaši – par jaunajiem modeļiem.»

«Premium markas auto, t.i., luksus, sporta, kupejas, kabrioleti, cenas ziņā lētākie modeļi nav pieprasīti. Šis fakts skaidrojams ar vidusslāņa zemo pirktspēju un ierobežoto piekļuvi līzinga pakalpojumiem. Sadalot klientu plūsmu auto salonos starp Premium un ekonomiskās klases automašīnām, vēl joprojām klientu izvēle auto iegādē saglabājas par labu Premium markas automašīnām,»uzsver Kulbergs.

 

Saistītie raksti

9 KOMENTĀRI

  1. mani oārsteidz tas, ka pirmie , kas atgūstas ir luksasa auto tirgotāji. Kaut gan ir jau saprotams, ka pašus bagātākos krīze skārusi vismazāk.

ATBILDĒT

Lūdzu, ievadiet savu komentāru!
Lūdzu, ievadiet savu vārdu šeit

Jaunākās Ziņas