ES lielākie mašīnbūves uzņēmumi saskaras pieprasījuma kritumu un ir lūguši bloka subsīdijas nozarei. Brisele un vides aizsardzības organizācijas klimata krīzes apstākļos saskata iespēju subsidēt tikai klimatam draudzīgu auto ražošanu, vēsta britu ziņu portāls The Guardian.
Pagājušajā nedēļā autoražotāju BMW, Daimler, Fiat Chrysler un Jaguar Land Rover vadītāji tikās ar Eiropas Komisijas priekšsēdētājas vietnieku Eiropas zaļā kursa jautājumos Fransu Timermansu (Frans Timmermans).
Autoražotāji uzskata, ka globāla pieprasījuma krituma laikā vajadzīgs novērst vairāku desmitu tūkstošu darbvietu zaudēšanu. Tam, uzskata uzņēmumu vadība, vajadzīgi koordinēti ES atbalsta pasākumi visiem auto, kuri atbilst piesārņojuma standartam Euro 6d, kas faktiski nozīmē atbalstu jebkura jauna auto ražošanai.
«Būtu jāatbalsta tikai pilnībā elektriski, mazi un viegli transporta līdzekļi,»
oponējusi vides aizsardzības organizācija Greenpeace, kas aicina izmantot COVID-19 krīzi kā iespēju pārmaiņām.
Šajā virzienā sliecas arī Timermanss, kurš aprīlī paudis atbalstu tādiem autoražotāju atbalsta pasākumiem, kas būtu piesaistīti oglekļa dioksīda izmešu ierobežojumiem, raksta The Guardian.