Masjulis: Lietuva no Rail Baltica autsaideres kļuvusi par projekta līderi

Lietuvas satiksmes ministrs Roks Masjulis

Lietuva no Eiropas standarta sliežu platuma dzelzceļa līnijas Rail Baltica projekta autsaideres kļuvusi par tā līderi, ziņu aģentūrai BNS ceturtdien, 9.februārī, ziņo Lietuvas satiksmes ministrs Roks Masjulis (Rokas Masiulis).

Viņš Briselē ticies ar Eiropas Savienības (ES) transporta komisāri Violetu Bulcu (Violeta Bulc) un konkurences komisāri Margarēti Vestageri (Margrethe Vestager).

«Šo tikšanos laikā uzsvēru, ka Lietuva, kas līdz šim tikusi uzskatīta par projekta autsaideri, kļuvusi par tā līderi. Mums jau ir sliežu ceļš no Polijas robežas līdz Kauņai, turklāt mēs esam sākuši zemes atsavināšanas procedūras no Kauņas līdz Latvijas robežai. Neviena cita valsts nav tik daudz izdarījusi,»  norāda Masjulis «Tās bija pirmās tikšanās, iepazīšanās. Mūsu interesēs ir atrisināt vecās domstarpības.»

Sarunā ar ES transporta komisāri Masjulis uzsvēris, ka Lietuvai Rail Baltica ir prioritārs projekts un tā vēlas saņemt tam maksimālu finansējumu arī pēc 2020.gada.

Baltijas valstu kopuzņēmuma RB Rail valdes priekšsēdētāja Baiba Rubesa iepriekš intervijā aģentūrai BNS sacījusi, ka ir svarīgi noskaidrot, kādas finansējuma iespējas šo projektu gaida jaunajā finanšu perspektīvā, un, ja noskaidrotos, ka tiks piešķirts mazāk līdzekļu, Lietuvai, Latvijai un Igaunijai nāktos meklēt alternatīvus finansējuma avotus.

Līdz šim visas trīs Baltijas valstis un kopuzņēmums RB Rail jau ir saņēmuši Eiropas infrastruktūras savienošanas instrumenta (CEF) paredzēto līdzfinansējumu Rail Baltica dzelzceļa būvniecībai, parakstot divus līdzfinansējuma līgumus ar kopējo vērtību 765 miljoni eiro. CEF projekta īstenošanai no kopējām attiecināmajām izmaksām segs līdz 85%, finansiālajam atbalstam sasniedzot aptuveni 633 miljonus eiro.

Šonedēļ RB Rail iesniedza jaunu pieteikumu Connecting Europe Facility (CEF) Transports 2016 izsludinātajā uzaicinājumā iesniegt priekšlikumus par finansiāla atbalsta piešķiršanu transporta nozares projektiem.

Pagājušajā nedēļa Lietuvas valsts dzelzceļa kompānija Lietuvos geležinkeliai norādīja, ka kopējā pieprasītā summa sasniegs 313,3 miljonus eiro un no tās uz 140,3 miljoniem cer Lietuvas kompānija. Šie līdzekļi tiktu ieguldīti 46,7 kilometrus gara uzbēruma ierīkošanai starp Kauņu un Panevēžu, kā arī inženiertīkliem.

BNN jau informēja, ka Ministru prezidents Māris Kučinskis, Igaunijas premjerministrs Jiri Ratass (Jüri Ratas) un Lietuvas premjerministrs Sauļus Skvernelis (Saulius Skvernelis) otrdien, 31. janvārī, Tallinā parakstīja Starpvaldību līgumu par projekta Rail Baltica realizāciju.

Ref:224.000.103.432

Saistītie raksti

ATBILDĒT

Lūdzu, ievadiet savu komentāru!
Lūdzu, ievadiet savu vārdu šeit

Jaunākās Ziņas