Igaunijai par spīti krīzei pērn audzis mazumtirdzniecības apjoms par 4% esošajās cenās, sevišķi strauji – e-komercijā, liecina kaimiņvalsts oficiālie sākotnējie dati par 2020.gadu.
Kā Igaunijas Statistikas pārvalde vēsta paziņojumā presei piektdien, 29.janvārī, tad pagājušajā gadā, kad ilgstoši bija spēkā epidemioloģiskie ierobežojumi, mazumtirdzniecības apjoms valstī tomēr turpinājis augt un pārsniedzis 7,6 miljardus eiro.
Lai arī kopumā nozarē novērots kāpums, atsevišķu produktu grupu tirgotājiem bijusi arī lejupslīde. Piemēram, transportlīdzekļu degvielas tirgotājiem tirdzniecības apjoms pērn sarucis par 4%, norādījusi Igaunijas Statistikas Pārvaldes vecākā analītiķe Jānika Tīgiste (Jaanika Tiigiste)
Lielākais izaugsmes lēciens novērots e-komercijā, tiešsaistes mazumtirgotājiem uzrādot apgrozījuma kāpumu par 30%. Vēl labi veicies datortehnikas mazumtirgotājiem (18% kāpums) un sadzīves tehnikas un lietoto preču tirgotājiem (abās kategorijās 12% kāpums), vēsta Igaunijas Statistikas pārvalde.