Šā gada martā, salīdzinot ar 2015.gada martu, mazumtirdzniecības uzņēmumu apgrozījums pieauga par 0,3%, liecina Centrālās statistikas pārvaldes (CSP) apkopotie kalendāri izlīdzinātie dati salīdzināmajās cenās. Pārtikas preču grupā apgrozījums palielinājās par 1,0%, un nepārtikas preču tirdzniecības apjoms pieauga par 0,2%.
Šā gada martā salīdzinājumā ar 2015.gada martu lielākais apgrozījuma kāpums bija mazumtirdzniecībā pa pastu vai interneta veikalos (par 42,8%), informācijas un komunikāciju tehnoloģiju iekārtu mazumtirdzniecībā (par 15,3%), apģērbu, apavu un ādas izstrādājumu mazumtirdzniecībā (par 11,1%), kā arī farmaceitisko un medicīnisko preču mazumtirdzniecībā (par 9,0%). Savukārt mazumtirdzniecības apgrozījuma kritums bija autodegvielas mazumtirdzniecībā (par 12,2%), mājsaimniecības elektroierīču mazumtirdzniecībā (par 7,1%), kultūras preču un atpūtai paredzēto preču mazumtirdzniecībā (par 6,4%).
Mazumtirdzniecības uzņēmumu kopējais apgrozījums faktiskajās cenās, neņemot vērā kalendāra dienu ietekmi, samazinājās par 1,8%.
Šā gada martā, salīdzinot ar februāri, pēc sezonāli izlīdzinātiem datiem salīdzināmajās cenās mazumtirdzniecības uzņēmumu apgrozījums samazinājās par 0,1%. Pārtikas preču mazumtirdzniecības apgrozījums saruka par 2,5%, bet nepārtikas preču pārdošanas apjoms pieauga par 1,0%.
Salīdzinot ar februāri, vislielākais mazumtirdzniecības apgrozījuma kritums bija kultūras preču un atpūtai paredzēto preču mazumtirdzniecībā (par 9,3%), kā arī informācijas un komunikāciju tehnoloģiju iekārtu mazumtirdzniecībā (par 5,4%). Savukārt apgrozījums palielinājās tādās nozarēs kā mazumtirdzniecība pa pastu vai interneta veikalos (par 6,8%), apģērbu, apavu un ādas izstrādājumu mazumtirdzniecība (par 2,5%).
Mazumtirdzniecības uzņēmumu kopējais apgrozījums faktiskajās cenās, neņemot vērā sezonalitāti, martā salīdzinājumā ar februāri palielinājās par 10,4%. Gadu iepriekš – 2015.gada martā salīdzinājumā ar februāri – apgrozījums pieauga par 13,6%.
Ref: 102.000.102.12568