Mazumtirdzniecības apgrozījums Latvijā 2019.gadā, salīdzinot ar 2018.gadu, pieaudzis par 2,3%, liecina Centrālās statistikas pārvaldes (CSP) apkopotie kalendāri izlīdzinātie dati salīdzināmajās cenās.
Pārtikas preču mazumtirdzniecības apjoms palielinājās par 1,2%, nepārtikas preču mazumtirdzniecība, neieskaitot autodegvielu, pieauga par 4%, bet autodegvielas – par 0,4%.
2019.gada decembrī, salīdzinot ar 2018.gada decembri, mazumtirdzniecības apgrozījums pēc kalendāri izlīdzinātajiem datiem salīdzināmajās cenās pieauga par 3,2%.
Pārtikas preču mazumtirdzniecības apjoms palielinājās par 0,7%. Nepārtikas preču mazumtirdzniecība, neieskaitot autodegvielu, pieauga par 5%, bet autodegvielas – par 3,5%.
Salīdzinot ar 2018.gada decembri, būtiskākais apgrozījuma kāpums bija informācijas un komunikāciju tehnoloģiju iekārtu mazumtirdzniecībā specializētajos veikalos (par 31,7%), mazumtirdzniecībā pa pastu vai interneta veikalos (par 21,0%) un kultūras preču un atpūtai paredzēto preču mazumtirdzniecībā (par 7,2%).
Apgrozījuma kritums bija metālizstrādājumu, instrumentu, būvmateriālu un santehnikas mazumtirdzniecībā (par 4,8%).
Mazumtirdzniecības uzņēmumu kopējais apgrozījums faktiskajās cenās, neņemot vērā kalendāra dienu ietekmi, pieauga 4,9%.
2019.gada decembrī, salīdzinot ar novembri, pēc sezonāli izlīdzinātiem datiem salīdzināmajās cenās mazumtirdzniecības uzņēmumu apgrozījums samazinājās par 0,2%. Pārtikas preču mazumtirdzniecība samazinājās par 1,3%. Nepārtikas preču mazumtirdzniecības apjoms, neieskaitot autodegvielu, saruka par 0,2%, bet autodegvielas mazumtirdzniecība pieauga par 2,5%.
Salīdzinot ar iepriekšējo mēnesi, būtiskākais apgrozījuma pieaugums bija mazumtirdzniecībā pa pastu vai interneta veikalos (par 6,5%) un informācijas un komunikāciju tehnoloģiju iekārtu mazumtirdzniecībā specializētajos veikalos (par 6,1%). Nozīmīgākais apgrozījuma kritums bija kosmētikas un tualetes piederumu mazumtirdzniecībā (par 7,9%).
2019.gada decembrī, salīdzinot ar novembri, mazumtirdzniecības uzņēmumu kopējais apgrozījums faktiskajās cenās, neņemot vērā sezonalitāti, pieauga par 14,7%.