Šā gada maijā, salīdzinot ar pērnā gada maiju, mazumtirdzniecības uzņēmumu apgrozījums Latvijā pieauga par 3,4%, liecina Centrālās statistikas pārvaldes (CSP) apkopotie kalendāri izlīdzinātie dati salīdzināmajās cenās.
Pārtikas preču grupā apgrozījums palielinājās par 2,1% un nepārtikas preču grupā – par 3,9%.
Šā gada maijā salīdzinājumā ar 2015. gada maiju lielākais apgrozījuma kāpums nepārtikas preču grupā bija mazumtirdzniecībā pa pastu vai interneta veikalos (par 19,0%), apģērbu, apavu un ādas izstrādājumu mazumtirdzniecībā (par 11,1%), autodegvielas mazumtirdzniecībā (par 9,5%) un farmaceitisko un medicīnisko preču mazumtirdzniecībā (par 8,0%). Savukārt mazumtirdzniecības apgrozījuma kritums bija mazumtirdzniecībā stendos un tirgos (par 10,1%), metālizstrādājumu, krāsu un stikla mazumtirdzniecībā (par 6,2%), kā arī informācijas un komunikāciju tehnoloģiju iekārtu mazumtirdzniecībā (par 1,9%).
Mazumtirdzniecības uzņēmumu kopējais apgrozījums faktiskajās cenās, neņemot vērā kalendāra dienu ietekmi, pieaudzis par 2,2%.
Šā gada maijā, salīdzinot ar aprīli, pēc sezonāli izlīdzinātiem datiem salīdzināmajās cenās mazumtirdzniecības uzņēmumu apgrozījums pieauga par 0,9%. Pārtikas preču mazumtirdzniecības apgrozījums palielinājās par 0,6%, bet nepārtikas preču pārdošanas apjoms – par 0,9%.
Salīdzinot ar aprīli, apgrozījums pieaudzis autodegvielas mazumtirdzniecībā (par 6,0%), mazumtirdzniecībā pa pastu vai interneta veikalos (par 5,3%), apģērbu, apavu un ādas izstrādājumu mazumtirdzniecībā (par 4,6%), lietotu preču mazumtirdzniecībā (par 4,1%), kā arī grāmatu un kancelejas piederumu mazumtirdzniecībā (par 2,9%). Savukārt apgrozījums krities informācijas un komunikāciju tehnoloģiju iekārtu mazumtirdzniecībā (par 8,2%), kosmētikas un tualetes piederumu mazumtirdzniecībā (par 6,4%), mājsaimniecības elektroierīču mazumtirdzniecībā (par 3,0%) un metālizstrādājumu, krāsu un stikla mazumtirdzniecībā (par 1,2%).
Šā gada maijā salīdzinājumā ar aprīli mazumtirdzniecības uzņēmumu kopējais apgrozījums faktiskajās cenās, neņemot vērā sezonalitāti, palielinājās par 4,6%. Gadu iepriekš – 2015.gada maijā salīdzinājumā ar aprīli – apgrozījums pieauga par 3,8%.
Ref: 102.000.102.13016