Mazumtirdzniecības apgrozījums Latvijā audzis par 2,3%

Šā gada februārī, salīdzinot ar janvāri, mazumtirdzniecības uzņēmumu apgrozījums Latvijā palielinājās par 0,1%, liecina Centrālās statistikas pārvaldes (CSP) apkopotie dati. Salīdzinot ar 2015. gada februāri, apgrozījums audzis par 2,3%.

2016.gada februārī, salīdzinot ar janvāri, pēc sezonāli izlīdzinātiem datiem salīdzināmajās cenās mazumtirdzniecības uzņēmumu apgrozījums palielinājās par 0,1%. Pārtikas preču mazumtirdzniecības apgrozījums pieauga par 2,5%, bet nepārtikas preču pārdošanas apjoms samazinājās par 1,0%.

Salīdzinot ar janvāri, vislielākais mazumtirdzniecības apgrozījuma kāpums bija kultūras preču un atpūtai paredzēto preču mazumtirdzniecībā (par 8,5%) un informācijas un komunikāciju tehnoloģiju iekārtu mazumtirdzniecībā (par 4,1%).

Mazumtirdzniecības uzņēmumu kopējais apgrozījums faktiskajās cenās, neņemot vērā sezonalitāti, februārī salīdzinājumā ar janvāri samazinājās par 3,5%. Gadu iepriekš – 2015.gada februārī salīdzinājumā ar janvāri – apgrozījums saruka par 3,7%.

Šā gada februārī, salīdzinot ar 2015. gada februāri, pēc kalendāri izlīdzinātiem datiem salīdzināmajās cenās kopējais mazumtirdzniecības apgrozījums palielinājās par 2,3%. Pārtikas preču grupā apgrozījums pieauga par 3,7%, bet nepārtikas preču tirdzniecības apjoms palielinājās par 1,4%.

2016.gada februārī salīdzinājumā ar 2015.gada februāri lielākais apgrozījuma kāpums bija informācijas un komunikāciju tehnoloģiju iekārtu mazumtirdzniecībā (par 22,5%), kultūras preču un atpūtai paredzēto preču mazumtirdzniecībā (par 16,4%), farmaceitisko un medicīnisko preču mazumtirdzniecībā (par 11,1%)  kā arī apģērbu, apavu un ādas izstrādājumu mazumtirdzniecībā (par 8,5%).

Mazumtirdzniecības uzņēmumu kopējais apgrozījums faktiskajās cenās, neņemot vērā kalendāra dienu ietekmi, ir pieaudzis par 0,9%.

Ref: 102.000.102.12286

Saistītie raksti

ATBILDĒT

Lūdzu, ievadiet savu komentāru!
Lūdzu, ievadiet savu vārdu šeit

Jaunākās Ziņas