Mazumtirdzniecības tirdzniecības apjoms Vācijā septembrī negaidīti samazinājies, ziņo Bloomberg.
Pārdošana, ņemot vērā inflāciju un sezonālās svārstības, kritusies līdz 2,3% no augusta mēneša, kas ir samazinājums par 0,4%, vēstī Vācijas federālās statistikas birojs. Šādi dati fiksēti, neskatoties uz ekonomistu iepriekšējām prognozēm par pieaugumu 0,5% apmērā.
Kopumā gada laikā tirdzniecības apjoms pieaudzis par 0,4%.
«Šie skaitļi pastāvīgi mainās,» sacījis UniCredit ekonomists Aleksandrs Kohs (Alexander Koch). «Protams, liels kritums nav apmierinošs, tomēr mēs joprojām sagaidām labu izaugsmi, ko kopumā ietekmēs patērētāju pieprasījums ceturksnī.»
Vācija paļaujas uz iekšzemes izdevumiem, kas sniegs atbalstu ekonomikas attīstībai, tā kā eksporta pieprasījums sarucis līdz ar globālās ekonomikas attīstības palēnināšanos.
Laikā, kad bezdarba līmenis oktobrī sasniedzis rādītājus, kādi bijuši pirms astoņpadsmit gadiem, un patērētāju un uzņēmēju uzticība ir mazinājusies, valdības visā eirozonā samazina izdevumus, lai ierobežotu budžeta deficītu, kas savukārt palielina neskaidrību par ekonomikas perspektīvām kopumā.
Praktiker AG, Vācijas otrais lielākais māju uzlabošanu mazumtirgotājs, šonedēļ paziņojis, ka ieņēmumi vietējā tirgū trīs mēnešu laikā līdz septembrim samazinājušies par 5,7%, kas nesakrīt ar iepriekš prognozēto.
Tomēr, neskatoties uz līdzīgām tendencēm, Vācijas mazumtirdzniecības federācija pagājušajā mēnesī paaugstinājusi savas prognozes mazumtirdzniecības preču pārdošanai 2010. gadam, paredzot kāpumu par 1,5%.
Iekšzemes pieprasījums «aizvien palīdz ekonomikai», kas šogad var sasniegt vairāk nekā 3% pieaugumu, norādījis Bundesbank.
Puma AG, Eiropas otrais lielākais sporta preču ražotājs, šonedēļ arī paaugstinājusi savas 2010. gada prognozes tirdzniecībai, kā arī rentabilitātei, tā kā kompānijas peļņa trešajā ceturksnī pieaugusi par 14%.