Vairākas smagās finansiālās grūtībās nonākušās viesnīcas patlaban meklē tālākās darbības iespējas – mainot īpašniekus vai arī piesaistot citus operatorus, biznesa portālam Nozare.lv sacīja Latvijas Viesnīcu un restorānu asociācijas (LVRA) prezidents Jānis Naglis.
Naglis arī norādīja, ka viesnīcas ēkas īpašnieka vai apsaimniekotāja maksātnespējas process vēl nenozīmē viesnīcas aiziešanu no tirgus. Viens esot aisberga redzamā daļā – viesnīcas, par kuru maksātnespēju ir informācija publiskajā telpā, bet otrs – viesnīcas, kuras jau ilgstoši ir smagā situācijā un mēģina risināt problēmas sarunās ar banku pārstāvjiem vai meklējot jaunus operatorus.
Vienlaikus Naglis norādīja, ka dažādu apstākļu dēļ Latvijā ir maz pārstāvēti starptautiskie viesnīcu tīkli un tie, kas grasās ienākt mūsu tirgū, izvēlas nākt ar vērienīgiem, no jauna veidotiem projektiem, piemēram, Sheraton vai Marriott, nevis pārņemt jau tirgū esošas viesnīcas.
Arī LVRA izpilddirektore Santa Graikste Nozare.lv sacīja, ka vēl esot pāragri «skandināt trauksmes zvanus par viesnīcu masveida bankrota sākumu», jo tādas viesnīcas kā Elefant Hotel vai Nordic Hotel Bellevue patlaban darot visu iespējamo, lai turpinātu darbību.
Naglis arī atzina, ka cerības nozares atlabšanai un tam, ka tiks saglabāta samazinātā pievienotās vērtības nodokļa (PVN) likme tūrisma mītnēm, viešot nozares profesionālo asociāciju LVRA un Tūrisma aģentu un operatoru asociācijas ALTA parakstītie sadarbības memorandi ar vairumu politisko apvienību, kā rezultātā «nākamie tautas kalpi» esot sākuši ieklausīties tūrisma nozares pārstāvjos. Rodas iespaids, ka politiķi izprot tūrisma nozares nozīmi valsts ekonomikas izaugsmē.
Tas, ka lielākā daļa politisko apvienību savās programmās nav iekļāvušas tūrisma nozares jautājumus, Naglim nešķiet tik būtiski – daudz nozīmīgāka esot apņemšanās kaut ko darīt, parakstot sadarbības līgumus ar nozares profesionāļiem.
Naglis arī sacīja, ka tūrisma mītņu nozare patlaban būtu «vēl lielākās sprukās», ja nebūtu Rīgas tūrisma attīstības biroja realizēto Rīgas reklāmas aktivitāšu ar Live Rīga zīmolu, jo, neraugoties uz to, ka tūristu joprojām ir mazāk nekā 2007. vai 2008.gadā, šī gada aktīvajā sezonā esot panākts ievērības cienīgs pieaugums.