Uz ES Kohēzijas fondu līdzekļiem pretendēs Liepājas un Ventspils lidostas, kas plāno tuvākajos gados atsākt lidojumus uz Skandināviju un Krieviju, nolēmis Ministru kabinets.
Lai gan Daugavpils lidostai iespēja pieteikt savu projektu netiks dota, tā nākotnē plāno uzņemt reisus no visas Eiropas.
Eiropas Savienības Kohēzijas fonda aktivitātes projektu iesniegumu atlases pirmajā kārtā finansējums 41.1 miljona latu apmērā tika piešķirts Starptautiskās lidostas Rīga infrastruktūras attīstībai. Otrajai atlases kārtai pieejami aptuveni 3.5 miljoni latu, informē Satiksmes ministrija.
Tā kā Ventspils un Liepājas lidostas jau veikušas dažādus modernizācijas projektus, tām nepieciešams mazāks finansējums, lai atsākt regulārus gaisa pārvadājumus. Daugavpils pēc neatkarības atjaunošanas nav spējusi atsākt pasažieru pārvadājumus un nav saņēmusi arī valsts atbalstu, tādēļ tai būs vajadzīgas lielākas investīcijas, sacīts informatīvajā ziņojumā valdībai. Tomēr Satiksmes ministrija arī norāda, ka Daugavpils atrodas ļoti stratēģiskā vietā, tādēļ nākotnē šīs pilsētas lidostai varētu tikt rasts finansējums no citiem avotiem.
ES fondu līdzfinansējuma saņemšanas gadījumā Liepājas lidosta varētu būt gatava starptautisko lidojumu atsākšanai 2012. gadā, bet Ventspils lidosta – 2011. gadā.
Interesi par iesaistīšanos Daugavpils lidostas attīstībā izteikuši uzņēmumi GESI Espaniola SA un SRDI SA, kas pieļauj, ka no šīs lidostas iespējams veikt lidojumus uz vairākiem desmitiem pilsētu visā Eiropā. Stratēģiskais investors izpēti Daugavpilī plāno pabeigt šī gada oktobrī.
šis ierosinājums pazudīs birokrātijas kalnos.