Līdz ar konferenci Japāna – vārti uz Āzijas tūrisma tirgiem Tallinā noslēdzas trīs gadu projekts CAITO, kura mērķis bija izveidot un ieviest Japānas tūrisma tirgū apvienoto Igaunijas, Latvijas un Dienvidsomijas lauku tūrisma piedāvājumu, stāsta Lauku ceļotāja pārstāve Asnāte Ziemele.
Viņa arīdzan stāsta, ka Lauku ceļotājs kopā ar partneriem no Igaunijas un Somijas tikko ir atgriezies no Japānas, kur tūroperatoru un mediju pārstāvjus seminārā iepazīstināja ar jaunāko lauku tūrisma piedāvājumu, produktu rokasgrāmatu Go Rural un pirtij veltītu brošūru Sauna brochure. Seminārs norisinājās 22.novembrī Tokijā – Latvijas vēstniecībā Japānā, kuru atklāja Latvijas, Igaunijas un Somijas vēstnieki Japānā.
«Projekta ideja radās, redzot pieaugošas izmaiņas tūristu ceļojumu izvēlē – ceļot ne tikai lielās grupās, apmeklējot galvaspilsētas un populārākos tūrisma galamērķus, bet ceļot nelielās grupās un individuāli, iepazīstot autentiskas kultūras, vēstures un dabas vērtības ārpus masu tūrisma vietām, meklējot ko īpašu un autentisku,» pauž Ziemele.
«Tajā saredzējām lauku tūrisma īsto vietu un iespēju. Japāna, kā viens no Eiropas Savienības programmas tālo tirgu izvēlēm, šķita loģisks un pamatots klientu tirgus. Projekta uzdevums bija izprast japāņu tūrisma tirgus īpatnības, radīt japāņu tūristiem piemērotu, precīzi formulētu lauku tūrisma produktu, kā arī iekarot Japānas tūrisma profesionāļu uzticību.»
Īpaši Japānas tirgum veidotais lauku tūrisma produkts ar saukli «Go Rural» (Baudi laukus), ir
apmeklējumi un programmas lauku saimniecībās, iepazīstot lauku dzīves vidi un vērtības – tradicionālos ēdienus un to gatavošanu, rokdarbus, dabu un tradīcijas.
Kā skaidro Ziemele, «CAITO projekts mūsu pašu lauku uzņēmējiem licis kļūt par profesionāļiem, plānojot sniegto pakalpojumu, nosaukt tos precīzi un izpildīt tos, kā solīts reklāmā». «Iemācoties atvērt Japānas durvis, daudzi tālie tirgi mums ir kļuvuši saprotamāki, mākam tos uzrunāt.»