Orģinālpreču «laiks» iet uz galu

Privāto zīmolu īpatsvars lielveikalos strauji samazina ražotāju oriģinālpreču piedāvājumu, norāda Konkurences padomes (KP) vecākā ekonomiste Skaidrīte Ābrama. KP prognozes liecina, ka mazumtirgotāju koncentrēšanās turpināsies un paredzams iepirkumu varas pieaugums.

Tāpat sagaidāms lielāks privāto zīmolu īpatsvara pieaugums lielveikalos, kā arī ražotāju zīmolu kopēšana, kas var samazināt pieprasījumu pēc ražotāju oriģinālprecēm, raksta Dienas Bizness.

KP dati liecina, ka 2009. gadā salīdzinājumā ar 2008. gadu atsevišķos tīklos pat vairāk nekā trīskāršojies mazumtirgotāju privāto zīmolu preču īpatsvars kopējā preču klāstā. Turklāt daudzās valstīs jau parādās tā saucamie trešās un ceturtās paaudzes privat label (privāto preču zīmju) – augsti kvalitatīvas, ekoloģiskas un citādi augstvērtīgas preces, kuru vidū mēdz būt gan inovatīvi produkti, gan ražotāju zīmolu kopijas, kas situācijā, kur kopējais patēriņš nepalielinās, samazina pieprasījumu pēc attiecīgajām ražotāju oriģinālprecēm. Latvijā ražotāji vēl nav vērsuši uzmanību uz šo problēmu, bet potenciāli arī tas var radīt konfliktu mazumtirgotāju un piegādātāju attiecībās tuvākajā nākotnē, prognozē KP.

 

Saistītie raksti

ATBILDĒT

Lūdzu, ievadiet savu komentāru!
Lūdzu, ievadiet savu vārdu šeit

Jaunākās Ziņas