Pa «sētas durvīm» Latvijā ienācis Krievijas propagandas medijs Sputnik

Jauna Krievijas propagandas medija Sputnik pārstāvji aptuveni pirms divām nedēļām apmeklēja Latviju, piedāvājot sadarbību vairākiem krieviski rakstošiem žurnālistiem un mediju vadītājiem.

Latvijas Televīzijas raidījuma de facto avoti norāda, ka konkrētus darba piedāvājumus Sputnik nav izteicis, taču var secināt, ka tie varētu būt diezgan vilinoši. Daudz lielāka alga nekā spēj piedāvāt vietējie mediji, turklāt par darbiniekiem maksās visus nodokļus.

Latvijā propagandas medijs plāno atvērt interneta portālu divās valodās – krieviski un latviski. Projekta galvenā mērķauditorija ir jaunieši. Kaut gan daļai no potenciālo darbinieku Sputnik pārstāvji skaidroja, ka ar propagandu nenodarbosies, citiem atklāti teica – vēlās prezentēt Krievijas skatījumu uz pasaules notikumiem. No iepriekš pieteiktās koncepcijas izriet, kas tas plāno izvērst darbību arī radio viļņos – gan FM diapazonā, gan internetā.

Sputnik ir daļa no Krievijas valsts informācijas aģentūras Rossija segodņa, kuru vada skandalozais žurnālists Dmitrijs Kiseļovs. Par savu propagandista darbību Kiseļovs ir iekļauts Eiropas Savienības sankciju sarakstā.

Raidījums ziņo, ka Sputnik plāni ir tālejoši – šogad medijam jāsāk darbu 34 pasaules valstīs 30 valodās. Ir izpildīta jau trešā daļa no šī plāna – Sputnik strādā 14 valodās un desmit valstīs, tostarp reģionos, kur Krievijas intereses ir īpaši svarīgas, piemēram starptautiski neatzītajā Abhāzijas republikā.

Sputnik ir jaunākais Krievijas valsts informācijas aģentūras Rossija segodņa projekts. Pati Rossija segodņa dzima 2013. gada nogalē pēc ziņu aģentūras RIA Novosti reformēšanas. Krievijas prezidenta administrācija tad nolēma, ka valsts līdzekļi jātērē nevis neitrālās informācijas ražošanai, bet valsts oficiālās pozīcijas aktīvākai tiražēšanai ārvalstīs. Šī mērķa sasniegšanai Rossija segodņa ir vairāki rīki. Izņemot ziņu aģentūru, tai ir ārzemēs raidošais televīzijas kanāls RT, vairāki jauni projekti, ieskaitot Ukrainas notikumiem veltītu Ukraina.ru, un arī Sputnik – uz ārzemju auditoriju vērsts interneta medijs un radio.

Latvijas Televīzijas aptaujātie eksperti norāda, ka Sputnik tomēr ir mazas izredzes iekarot Latvijas mediju vidi. Rīgā bāzēta Krievijas medija Meduza redaktore Gaļina Timčenko norāda – nevienam Krievijas valsts medijam nav izdevies iekarot internetu un popularitātē pārspēt kādu no ziņu portāliem.

Rīgas Stradiņa universitātes profesors Sergejs Kruks uzskata, ka Sputnik neizdosies piesaistīt jauniešu auditoriju, jo Krievijas sludinātais anti-amerikānisms tiem nav saistošs. Turklāt diez vai kāds no krieviski runājošajiem žurnālistiem vēlēsies sadarboties ar Sputnik, jo tas atstātu nopietnu traipu uz reputāciju.

Tomēr, kā ziņo raidījums, Sputnik jau ienācis Latvijas mediju tirgū – vakaros un brīvdienu rītos tā programmas pārraida Autoradio.

Radio Sputnik ienācis Latvijas tirgū, apejot licences iegūšanas kārtību. Likums atļauj radiostacijām atvēlēt daļu raidlaika pašu neražotam saturam. Nākamgad gan stāsies spējā jauni likuma grozījumi, kas ierobežos ārpus radiostacijas veidotā satura apjomu.

Autoradio īpašnieks ir Igaunijā reģistrētā sabiedrība Radio N, bet iepriekš tas piederējis vairākiem īpašniekiem, tajā skaitā bijušajam eiroparlamentārietim Aleksandram Mirskim un Rīgas mēra padomniekam Ērikam Teilānam.

Pēc TNS datiem Autoradio auditorija nedēļas laikā ir vairāk nekā septiņdesmit tūkstoši cilvēku.

Ref: 102.000.102.9199

Saistītie raksti

1 komentārs

  1. Nav nekāds brīnums,ka Latvijā vietu atradīs kārtējais krievu brīnums.Mūsu valstī ir pietiekoši daudz lētticīgo,kas mutes atpletuši,klausīsies un skatīsies kārtējos krievu melus.Diemžēl,Krievija ir pasaulē pirmajā vietā melu safabricēšanā un izplatīšanā.Labi būs visi paņēmieni,lai ātrāk atjaunotu bijušo IMPĒRIJU!Jācer,ka projekts izgāzīsies un saprātīgi domājošo smadzenes netiks piemēslotas ar krievu melu jūru.

ATBILDĒT

Lūdzu, ievadiet savu komentāru!
Lūdzu, ievadiet savu vārdu šeit

Jaunākās Ziņas