Lai nodrošinātu Latvijas līdzdalību Rail Baltica kopuzņēmumā RB Rail AS, atbilstoši akcionāru līgumam, valdība otrdien, 25.augustā, atbalstīja Eiropas dzelzceļa līniju pamatkapitāla palielināšanu par 680 000 eiro.
No tiem 650 tūkstoši eiro Eiropas dzelzceļa līnijas ieguldīs akciju sabiedrībā RB Rail, iegūstot Igaunijas un Lietuvas līdzdalības apjomam proporcionāli līdzvērtīgu kapitāla daļu apjomu. Savukārt 30 tūkstoši eiro nepieciešami uzņēmuma darbības nodrošināšanai, portālu BNN informē Satiksmes ministrija.
2014.gadā valstij pilnībā piederošā SIA Eiropas dzelzceļa līnijas kļuva par dibinātāju un akcionāru Baltijas valstu kopuzņēmumā AS RB Rail, iegūstot proporcionāli vienādu akciju daļu ar Lietuvas un Igaunijas akcionāru, jeb 33,33% akciju.
Saskaņā ar akciju sabiedrības RB Rail akcionāru līgumu, akcionāri vienojušies veikt tālākus kapitālieguldījumus, trīs reizes veicot akciju kapitāla palielināšanu un nodrošinot, ka Latvijas, Lietuvas un Igaunijas akcionāriem saglabājas proporcionāli vienāds akciju sadalījums. Šis būs pirmais kapitāla palielinājums, kas jānoslēdz līdz šī gada 30.septembrim.
Eiropas dzelzceļa līniju galvenie uzdevumi ir īstenot Eiropas sliežu platuma valsts publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras būvniecības pārraudzību, kā arī īstenot Latvijas interesēm atbilstošu (Igaunijas un Lietuvas līdzdalības apjomam proporcionāli līdzvērtīgu kapitāla daļu apjomā) līdzdalību Baltijas valstu Rail Baltica dzelzceļa infrastruktūras izbūves projekta īstenošanai izveidotajā kopuzņēmumā – akciju sabiedrībā RB Rail.
Kā vēstīts, Rail Baltica projekts paredz jaunas 1435 milimetru jeb Eiropas standarta platuma dzelzceļa līnijas izbūvi Baltijas valstīs. Latvijai tas varētu izmaksāt 1,27 miljardus eiro, bet visās trīs Baltijas valstīs kopā – 3,68 miljardus eiro. 2015.gada pavasarī tika iesniegts finansējuma pieprasījums Eiropas Komisijai, lai 2016.gadā varētu sākties darbi. Tālākā finansēšana paredzēta no nākamā finanšu perioda naudas – no 2020.gada.
Šobrīd projektam pieteiktais finansējums no Eiropas Savienības (ES) fondiem ir 238 miljoni eiro. Kopējās projekta pirmās kārtas izmaksas ir 294 miljoni eiro. Tie ir līdzekļi, ko paredzēts ieguldīt galvenokārt ap Rail Baltica trasestransporta infrastruktūru esošās Rīgas pilsētas daļas attīstībā. Projekta pirmā kārta ietver intermodāla pasažieru termināla izveidi Rīgas dzelzceļa pasažieru stacijas rajonā, maksimāli iespējamā savienojuma izveidi ar lidostu un lidostas dzelzceļa pasažieru termināla izveidi.
Ref: 102.000.102.10534