Par bezatbildīgas aizņemšanās veicināšanu piemēro 3 500 eiro sodu

SIA OC finance īstenotā prakse, izplatot video reklāmu ar saukli «Tavs otrais maks» ir profesionālai rūpībai neatbilstoša komercprakse, jo veicina patērētāju bezatbildīgu aizņemšanos, uzskata Patērētāju tiesību aizsardzības centrs (PTAC).

PTAC konstatējis, ka SIA OC finance, izplatot video reklāmu, tajā atainojis pāri restorānā, kuri maksāšanas brīdī saprot, ka pirkumam nav pietiekami naudas, lai apmaksātu vakariņas un reklāmā redzamais vīrietis izvelk otru maku. Tādējādi simboliski tiek parādīts, ka tiek paņemts kredīts, lai veiktu apmaksu par izklaides pasākumu.

Secināms, ka, šajā reklāmā izteiktais aicinājums aizņemties, lai apmaksātu izklaides pasākumu, ir uzskatāms par tādu, kas aicina patērētāju saņemt kredītu nepārdomāti vai neizvērtējot tā nepieciešamību. PTAC ieskatā dažādi izklaides un atpūtas pasākumi, nav primārās nepieciešamības vajadzības pakalpojumi, bez kuriem patērētājs nevarētu iztikt. Līdz ar to aicinājums aizņemties, lai apmaksātu rēķinu restorānā, ir uzskatāms par tādu, kas aicina patērētāju saņemt kredītu nepārdomāti vai neizvērtējot tā nepieciešamību.

Reklāma tika pārraidīta kanālā RīgaTV 24 laika periodā no 2015.gada 20.jūlija līdz 4.septembrim.

Šā gada 17.februārī PTAC pieņēma lēmumu ar kuru SIA OC finance piemēroja 3 500 eiro naudas sodu. Piemērojot sodu, PTAC ņēma vērā arī apstākli, ka SIA OC finance 2015.gada 20.maijā PTAC adresētā vēstulē jau apņēmās turpmāk neizmantot savās reklāmās uz izklaides pasākumiem balstītus scenārijus un sižetus, kā arī turpmāk atbildīgi izmantot saukli «Tavs otrais maks», tomēr šīs apņemšanās neievēroja.

PTAC aicina reklāmas veidotājus un izplatītājus veidot patērētāju kreditēšanas reklāmu pārdomāti un atbildīgi, ievērojot normatīvo aktu prasības.

Ref: 102.000.102.12103

Saistītie raksti

ATBILDĒT

Lūdzu, ievadiet savu komentāru!
Lūdzu, ievadiet savu vārdu šeit

Jaunākās Ziņas