Par pagaidu Rail Baltica kopuzņēmuma izpilddirektoru ieceļ Ignu Deguti

Igns Degutis

Baibas Rubeses vietā par pagaidu izpilddirektoru uzņēmumā RB Rail iecelts līdzšinējais  uzņēmuma finanšu direktors un valdes loceklis Igns Degutis (Ignas Degutis), vēsta Rail Baltica kopuzņēmuma padomes lēmums.

Šis lēmums tapis pēc AS RB Rail izpilddirektores un padomes priekšsēdētājas Baibas Rubesas atlūguma pieņmšanas.

Darbu uzņēmumā AS RB Rail kā finanšu direktors un valdes loceklis Degutis uzsācis 2017.gada 24.aprīlī. 

Iepriekš viņš vadījis ekonomikas nodaļu uzņēmumā AB Klaipedos Nafta un attīstījis Klaipēdas sašķidrinātās gāzes termināļa būvniecības finansēšanas modeli, ko veidoja gan komercbanku aizdevumi, gan Eiropas Savienības līdzfinansējums. Tāpat Degutis ir darbojies uzņēmumā Ernst & Young kā procesu un risku vadības konsultants, kā arī ieņēmis citus amatus telekomunikāciju un apdrošināšanas uzņēmumos.

2015. gadā Degutis pievienojiess Lietuvas lielākajam valsts uzņēmumam UAB Lietuvos Energija, lai attīstītu un īstenotu Vilņas un Kauņas koģenerācijas staciju finansēšanas plānu. Savukārt 2016.gadā Degutis iecelts par komercdirektoru Lietuvos Energija grupas uzņēmumā UAB Vilniaus kogeneracinė jėgainė, kas īsteno atkritumu un biomasas koģenerācijas staciju projektu Viļņā.

«Šobrīd ir iespēja panākt projekta ieviešanas paātrinājumu. Rail Baltica kopuzņēmums turpina pilnvērtīgu darbību un gatavojas uzsākt būvprojekta izstrādi dzelzceļa līnijas posmos visās trīs Baltijas valstīs, kā arī Rail Baltica ilgtermiņa biznesa, operacionālā un infrastruktūras pārvaldības plānu sagatavošanu, kuri noteiks projekta attīstību un panākumus nākotnē,» situāciju komentē jaunieceltais Degutis.

Viņš pauž, ka Rail Baltica kopuzņēmums turpina pilnvērtīgu darbību un tiek strādāts pie Rail Baltica Globālā projekta finansējuma piesaistes ilgtermiņā, kā arī ilgtspējīga finansējuma nodrošināšanas kopuzņēmuma budžetā no 2019. līdz 2020.gadam.

Tāpat Deguti piebildis, ka uzņēmums augstu novērtē Rubesas kā izpilddirektores nozīmīgo ieguldījumu projekta attīstībā. «Šo gadu laikā Baiba Rubesa RB RAIL AS ir izveidojusi augsti motivētu un zinošu profesionāļu komandu un ieviesusi efektīvu un caurskatāmu kopuzņēmuma darba organizāciju un iepirkumu struktūru,» tā Degutis.

Uzņēmuma paziņojumā norādīts, ka Rail Baltica Globālais projekts ir sasniedzis būvprojektēšanas fāzi visās Baltijas valstīs. 2017.gadā Igaunijas, Lietuvas un Latvijas parlamenti ir ratificējuši starpvaldību līgumu par Rail Baltica dzelzceļa savienojuma izveidi, apliecinot ilgtermiņa saistības Rail Baltica projekta īstenošanā.

Vasarā parakstītais trešais Eiropas infrastruktūras savienošanas instrumenta (CEF) līdzfinansējuma līgums ES dotāciju veidā pašlaik projektam nodrošina vairāk nekā 800 miljonus eiro.

Jau vēstīts, ka Baltijas valstu kopuzņēmuma RB Rail izpilddirektore un valdes priekšsēdētāja Baiba Rubesa ceturtdien, 27.septembrī, iesniegusi kopuzņēmuma padomei atlūgumu. Atlūguma vēstule stājas spēkā ar tās iesniegšanas brīdi.

Preses konferencē Rubesa atzina, ka atkāpšanās iemesli ir vairāki, tai skaitā tas, ka projekta Rail Baltica norisē vadībai nav bijis kopīga mērķa, projektam trūkst caurspīdīguma un Satiksmes ministrijā nav bijis pietiekami kompetentu darbinieku, kas spētu atbildēt uz nepieciešamajiem jautājumiem par projekta norisi un tā finansējumu.

Turpinot uzskaitīt atlūguma vēstules iesniegšanas katalizatorus, Rubesa žurnālistiem pauda uzskatu, ka projektam trūkst efektīva pārvaldības modeļa: «Jebkas, kas notiek projektā, kavējas un kavēsies.» Viņa teica, ka projekta gaitā ir grūta lēmumu saskaņošana, pieņemšana un joprojām ir jautājumi par uzņēmuma darbības stilu, kas neesot atbildēti pusotra gada garumā.

Tāpat viņa pauž, ka nav īsti skaidrs nākamais finansēšanas solis, kas būs pēc 2020.gada, ko, visticamāk, ietekmēs arī nākamā gada Lielbritānijas izstāšanās no Eiropas Savienības – Brexit. Rubesa atzīmē, ka pašlaik arī nav skaidrs, kāds būs budžets no Latvijas.

Viņa uzsver, ka iesaistītās valstis nav spējušas vienoties par kopīgu projekta mērķi – katra valsts rīkojusies savās interesēs, kas arī nav ļāvis pieņemt kopīgus, vienlīdzīgus lēmumus par darba gaitu un it īpaši par finansēm. Tāpat projekts nav bijis pietiekami caurspīdīgs.

Saistītie raksti

ATBILDĒT

Lūdzu, ievadiet savu komentāru!
Lūdzu, ievadiet savu vārdu šeit

Jaunākās Ziņas