Parādnieki kļuvuši atbildīgāki

Cilvēki sākuši atbildīgāk izturēties pret savām parādsaistībām, sarunā ar Latvijas Radio apgalvoja parādu piedziņas uzņēmuma SIA Paus Konsults valdes loceklis Mārcis Katajs.

Pēc viņa teiktā, pēdējā laikā nav vērojams liels parādu piedziņas lietu pieplūdums, cilvēki kļuvuši apzinīgāki un cenšas nokārtot savas saistības. Iedzīvotāji izrāda lielāku izpratni par sekām, kādas varētu rasties, izvairoties no parādu atdošanas. Daudzi nevēlas, lai neliels nesamaksāts parāds, piemēram, par komunālajiem pakalpojumiem, nākotnē traucētu, nopirkt līzingā automašīnu vai ko citu. Latvijas parādnieks ir vidējais Latvijas iedzīvotājs, neviena sociālā grupa šai sektorā neizceļas.

Parādu piedziņas kompānija bez lielas piepūles atgūst parādus no Latvijas pilsoņiem, kas atrodas ārzemēs, jo, lielākoties, šie cilvēki ir aizbraukuši no valsts, lai strādātu un atdotu parādus. Tā kā komunikācija starp parādu piedzinējiem un parādniekiem ir attālināta un notiek brīdinājumu un pārrunu ceļā, tad nav atšķirības vai parādnieks atrodas Latvijā, vai, piemēram, Anglijā, stāsta Katajs.

Jau tika ziņots, ka aizvien vairāk parādu piedzinēji izmanto sociālos tīklus, piemēra, draugiem.lv, lai «terorizētu» parādniekus. Šādu komunikācijas veidu apstiprina arī Katajs: “Saziņa notiek arī publiskajā telpā – internetā, jo parādnieki bieži vien ir norādījuši nepatiesu kontaktinformāciju un tad tā ir vienīgā iespēja komunicēt ar parādniekiem.”

Saistītie raksti

ATBILDĒT

Lūdzu, ievadiet savu komentāru!
Lūdzu, ievadiet savu vārdu šeit

Jaunākās Ziņas