AS Pasažieru vilciens dīzeļvilcienu iegādei ES līdzfinansējums nebūs pieejams, 14.septembrī intervijā TV3 raidījumam 900 sekundes sacīja Pasažieru vilciena valdes priekšsēdētājs Rodžers Jānis Grigulis.
«Dīzeļvilcienu iepirkums tika sākts ar domu, ka tas tiks finansēts no ES struktūrfondiem. Diemžēl Eiropas Komisija neatbalstīja finansējumu un līdz ar to papildu līdzekļi droši vien būs jāatrod valsts budžetā,» teica Grigulis.
Viņš atzīmēja, ka, pēc provizoriskām aplēsēm, dīzeļvilcienu iegādei nepieciešami apmēram 75 miljoni eiro, un, ja tiktu piesaistīti ES līdzekļi, tie veidotu 75% no summas, kamēr 25% līdzekļu būtu nepieciešams ieguldīt no uzņēmuma vai valsts puses.
Tāpat Grigulis norādīja, ka būtiskām investīcijām Pasažieru vilcienam ir jāsaņem Ministru kabineta akcepts.
«Saņemot šo akceptu, mēs varēsim izsludināt iepirkuma otro kārtu un saņemt piedāvājumos no pretendentiem. Pagaidām šāda akcepta no Ministru kabineta nav,» minēja uzņēmuma valdes priekšsēdētājs.
Jau vēstīts, ka Pasažieru vilciena iepirkuma komisija, izvērtējot astoņu jaunu dīzeļvilcienu piegādes iepirkumam iesniegtos kandidātu pieteikumus, uz sarunu procedūras otro kārtu uzaicinājusi trīs no pieciem pretendentiem – Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles (CAF), Pojazdy Szynowe PESA Bydgoszcz un Stadler Polska. Pasažieru vilciens plāno iepirkuma līgumu noslēgt līdz 2020.gada 31.decembrim.
Lasiet arī: Pasažieru vilciens maijā Patentu valdē reģistrējis preču zīmes Vivi Latvija un Vivi
Jauni dīzeļvilcieni Pasažieru vilcienam nepieciešami, lai pēc iespējas drīzāk aizstātu šobrīd uzņēmuma rīcībā esošos DR1A modeļa vilcienus ar ASV sankciju sarakstā iekļautā Krievijas uzņēmuma Zvezda dzinējiem.
Iepirkumu par astoņu jaunu dīzeļvilcienu piegādi Pasažieru vilciens izsludināja 2020.gada maijā.
Pasažieru vilciens ir dibināts 2001.gadā. Pasažieru vilciens ir vienīgais iekšzemes sabiedriskā transporta pakalpojumu sniedzējs, kas pārvadā pasažierus pa dzelzceļu Latvijas teritorijā. Pasažieru vilciens pieder valstij.