AS Pasažieru vilciens nupat ir sākusi izmantot jaunus daudzfunkcionālus plaukstas izmēra mobilos kases aparātus, kas nodrošina gan biļešu pārdošanu, gan visu biļešu veidu validāciju, lietojot ierīces tiešsaistē.
Šis gads bija pārejas periods pasažieru pārvadājumu nozarē, lai pielāgotu vai ieviestu kases aparātus, kas atbilst Ministru kabineta noteikumos noteiktajām tehniskajām prasībām, lai būtu ērta apkalpošanas un caurspīdīga uzskaites sistēma, skaidro uzņēmumā.
«Tomēr galvenokārt tas ir praktisks ieguvums gan pasažieriem, gan personālam, jo kopumā 120 jaunos mobilos kases aparātus visos vilcienu reisos lietos konduktori kontrolieri, kuri turpmāk ar vienu ierīci pārdos biļetes un validēs gan elektroniskās, gan visa veida papīra biļetes, tai skaitā abonementa biļetes, skenējot uz tām uzdrukāto 2D svītrkodu. Tādēļ aicinām pasažierus savu biļeti vienmēr glabāt rūpīgi, nelocīt un neburzīt, kā arī saglabāt līdz brauciena beigām. Tāpat atgādinām, ka abonementa biļetes nedrīkst laminēt,» uzsver Pasažieru vilciens.
Mobilo kases aparātu programmatūra ir izstrādāta speciāli Pasažieru vilciena biļešu tirdzniecības vajadzībām uz Latvijā radītā Tiki-Taka Pay kases aparātu bāzes.
Mūsdienās maksājumu karšu lietošana kā viens no norēķinu veidiem arī sabiedriskajā transportā ir pašsaprotams, tāpēc turpinās darbs pie projekta nākamās fāzes, kuras rezultātā šie mobilie kases aparāti varēs pieņemt maksājumus ar dažādu veidu norēķinu kartēm.
Vienlaikus uzņēmumā atgādina, ka biļeti aizvien ir ērti un lētāk par 5% vai 10% iegādāties Pasažieru vilciena mobilajā lietotnē, lai mazinātu tiešu saskarsmi ar naudu un cilvēkiem, kā arī uzzināt operatīvo informāciju par izmaiņām vilcienu kustībā.