Pēdējo gadu laikā pieaugusi banku nozares reputācija

Latvijas banku nozares korporatīvā reputācija pēdējo divu gadu laikā bija būtiski palielinājusies, pateicoties banku produktu un pakalpojumu kvalitātes novērtējumam, kur būtiska nozīme bijusi pozitīvai banku un to klientu sadarbības pieredzei.

Līdz ar šiem pozitīvajiem rādītājiem Latvijas banku nozares korporatīvās reputācijas izaugsme kopš 2009. gada pietuvojās Eiropas vidējam rādītājam (Latvijas rādītājs – 38 punkti, Eiropas vidējais – 42 punkti), informē Latvijas Komercbanku asociācija.

Kā liecina kompānijas TNS ikgadējais pētījums par Latvijas banku nozares kopējo korporatīvo reputāciju, kopumā 2011.gadā reputācijas līmeni pamatā palīdzēja uzlabot banku kompetences aspekti, visizteiktāk – produktu un pakalpojumu kvalitātes novērtējums, kur būtiska nozīme ir bijusi pozitīvai banku un to klientu sadarbības pieredzei. Tāpat respondenti uzsvēruši, ka 2011.gadā bija samazinājušās sliktās ziņas par nozari un tas atstājis pozitīvu ietekmi. Tāpat ir jāņem vērā arī vispārējā noskaņojuma uzlabojums, kas saistīts gan ar ekonomiskās situācijas uzlabošanos valstī kopumā, gan arī to, ka bija norimis sakāpinātais situācijas vērtējums.

Šajā gadā banku nozares reputāciju visaugstāk vērtējuši iedzīvotāji un biznesa vides pārstāvji, paužot pozitīvu attieksmi pret bankām kopumā. Šajās grupās vērojams arī pieaugums kompetences aspektu vērtējumiem – finansiālajiem panākumiem un produktu, pakalpojumu kvalitātei. Arī mediji 2011.gadā salīdzinoši pozitīvi vērtē nozarē notiekošo, taču piesardzīgāku vērtējumu pauduši viedokļu līderi.

Iedzīvotāji ir snieguši vispozitīvāko banku nozares vērtējumu – tas pieaudzis no 29 punktiem 2009. gadā līdz 37 punktiem 2010.gadā un 40 punktiem 2011.gadā. Reputācijas kāpumu ir sekmējusi produktu un pakalpojumu kvalitāte, kas saistīta ar veiksmīgu sadarbību ar klientiem.

Biznesa vidē banku nozares reputācijas izaugsme saglabāja pozitīvu tendenci un bija vērojama zināma stabilizācija – vērtējums 2009.gadā bija 29 punkti, 2010.gadā – 35 punkti, 2011.gadā – 38 punkti. Tāpat kā sabiedrībā kopumā, lielā mērā korporatīvās reputācijas vērtējuma stabilizēšanos biznesa vidē sekmē produktu un pakalpojumu kvalitāte, kur liela loma ir arī tam, kā bankas strādā ar saviem klientiem.

Mediju pārstāvju vidū banku nozares korporatīvās reputācijas vērtējums audzis visstraujāk, kas liecina par veiksmīgu sadarbību ar medijiem. No 15 punktiem 2009.gadā banku reputācijas vērtējums 2010.gadā sasniedzis 30 punktus un 2011.gadā – 35 punktus. Žurnālisti augstāk vērtē uzticamību banku nozarei ilgtermiņā, bet kopumā vērtējums ir augstāks vai stabils visos korporatīvās reputācijas aspektos.

Viedokļu līderi bijuši visskeptiskākā pētījuma grupa, kuras vērtējumā nav vērojamas būtiskas izmaiņas (32 punkti 2009.gadā, 34 punkti 2010.gadā un 33 punkti 2011.gadā).

Ref: 102.000.102.523

Saistītie raksti

ATBILDĒT

Lūdzu, ievadiet savu komentāru!
Lūdzu, ievadiet savu vārdu šeit

Jaunākās Ziņas