Lidaparātu ražotājs Airbus 2015.gadā ir piegādājis 635 lidmašīnas 85 lidsabiedrībām, no kurām desmit ir jauni klienti. 491 no piegādēm bija A320 saimes lidmašīnas, 103 – A330, 27 – A380 un 14 jaunākās A350XWB.
Pērn Airbus saņēmis arī 1 036 jaunus pasūtījumus no 53 lidsabiedrībām. No tām astoņām aviokompānijām šie darījumi iezīmē sadarbības sākumu ar Airbus. No kopējā pasūtījumu apjoma 897 ir vienas ejas lidaparāti, bet 139 – platfizelāžas lidmašīnas. 2015.gada beigās rindā esošo pasūtījumu apjoms bija sasniedzis industrijas rekordu – 6 787 lidaparāti par kopējo vērtību 996,3 miljardi ASV dolāru, informē ražotājs.
«Pagājušā gada rezultāti skaidri pierāda, ka mums ir iemesls būt optimistiskiem. Līdz ar aktuālo biznesa plānu īstenošanu, pērn Airbus lika pamatus arī tam, lai nākotnē varētu nodrošināt vēl plašāku lidaparātu klāstu un augstāku to efektivitāti,» saka Airbus prezidents un izpildddirektors Fabriss Brežē (Fabrice Brégier).
Bez komerciālajiem panākumiem pērn ražotājam bijuši vairāki pozitīvi notikumi un sasniegumi. Piemēram, vien piecus gadus pēc ienākšanas tirgū, A320neo saņēma apvienoto Eiropas Aviācijas drošības aģentūras (EASA) un ASV Federālās Aviācijas administrācijas (FAA) sertifikātu, kas ir liels sasniegums ražotājam un apliecina jaunā lidaparāta atbilstību augstākajiem nozares standartiem un gatavību piegādēm. Pērn Airbus piegādāja arī 14 jaunos A350 lidaparātus, kas ir efektīvākie un mūsdienīgākie nozarē. Būtiski pavirzījusies arī A350 programmas tālākā attīstība – darbs pie A350-1000, kura galvenās sastāvdaļas un struktūra jau top vairākās rūpnīcās. Tiek ražotas arī pirmā A330neo daļas – dzinēja pārsegi un spārnu centrālā daļa. Finansiālu veiksmi uzņēmums piedzīvojis arī A380 – desmit gadus pēc tā nonākšanas tirgū sasniegts bezzaudējumu punkts.
Būtisks solis attīstībā bija Airbus pirmās rūpnīcas atvēršana ASV 2015.gada septembrī. Plānots, ka 2018.gadā tajā tiks saražoti teju 50 A320 saimes lidaparāti gadā. Arī otrā pasaules malā – Ķīnā veiktie A330 pasūtījumi atbalsta lēmumu par jaunu A330 komplektācijas un piegādes centru Tiandžinā, kā arī padara gludāku uzņēmuma pāreju uz A330neo. Tāpat 2015.gadā Airbus uzsāka trīs lidaparātu attīstības projektus – A321neo versiju transatlantiskajiem lidojumiem, A330 reģionālo lidojumu modeli ar optimizētu ietilpību 400 pasažieriem lidojumos līdz 3 000 jūras jūdzēm, kā arī jaunu A350-900 versiju, kas spēs veikt līdz pat 19 stundu ilgus lidojumus, informē uzņēmums.
Ref: 102.000.102.11578