Pētījums: Cik liela ietekme lēmumu pieņemšanā ir Twitter?

Twitter ir sociālais tīkls, kur zīmoli tiek savesti kopā ar visietekmīgāko auditoriju tieši tajā brīdī, kad tā ir atvērta piedāvājumiem. Šādu secinājums izdarīts pēc Twitter un Kantar Media kopīgi veiktā pētījuma, kur iesaistījās 10 500 interneta lietotāju un 4 800 Twitter lietotāju no visas Eiropas.

Cilvēki vienmēr vairāk uzticas citu cilvēku teiktajam nevis tam, ko apgalvo zīmols. Īpaši tas attiecas uz ieteikumiem un novērtējumiem, kas parasti veicina arī kaislīgas diskusijas. Vienlaicīgi šis ir izaicinājums mārketinga profesionāļiem – kā sasniegt īstos cilvēkus īstajā brīdī? Twitter tas ir iespējams.

Gandrīz divām trešdaļām eiropiešu jeb 76% no tiem, kuri izmanto Twitter, patīk izteikt savu viedokli par kādu viņiem tīkamu tematu. Tas ir vairāk kā vidēji interneta lietotājam Eiropā – 69% no viņiem internetā pauž savu viedokli.

Savukārt gandrīz divām trešdaļām jeb 64% Twitter lietotāju no Eiropas draugi vai ģimenes locekļi lūdz kaut ko ieteikt pirms izdara izvēli par labu kādam pirkumam. Kopējā interneta lietotāju vidū šis skaitlis ir 53%.

Twitter iecienīta sarunu tēma ir informācijas un viedokļu apmaiņa par produktiem un zīmoliem – 66% sociālā tīkla lietotāju pauž savu viedokli, savukārt 78% seko citu viedoklim par produktiem un pakalpojumiem. Pētījumi rāda, ka tieši šajā aspektā iegūtā informācija būtiski ietekmē potenciālā pircēja vai pakalpojumu lietotāja viedokli.

Tās ir patiešām labas ziņas reklāmdevējiem – ar pareizu stratēģiju ir iespējams ātri un efektīvi sasniegt ietekmīgus cilvēkus, kas var Twitter aizstāvēt zīmola vai produkta intereses. Jo klienti pieslēdzas Twitter, lai saprastu, kas ir aktuāli tieši šobrīd, viņi ir gatavi iedziļināties detaļās un atklāt jaunus aspektus.

Salīdzinot eiropiešu Twitter lietošanas paradumus ar datiem par lietotājiem no citām valstīm pasaulē, ir redzams, ka viņi ir atvērtāki jaunai informācijai – Eiropā to varētu teikt par 79% Twitter lietotāju salīdzinājumā ar 73% citviet pasaulē. Eiropieši ir arī atvērtāki jaunai informācijai – 75% pret 70%, kas ir vidējais rādītājs pasaulē. Un eiropieši ir gatavi visātrāk izmēģināt jaunas lietas. Šeit atšķirība ir ievērojama – šādu gatavību pauž 58% Twitter lietotāju no Eiropas salīdzinājumā ar 44% no citām pasaules valstīm. Tā ir nevainojama iespēja zīmoliem sasniegt savu auditoriju.

Twitter klientu risinājumu vecākais direktors Barijs Kolins (Barry Collins): «Daudz un dažādu aplikāciju un platformu aicina: «Skaties uz mani!» Twitter atšķiras. Tas aicina paskatīties sev apkārt un izzināt pasauli. Tas Twitter padara par unikālu sociālo tīklu. Tā lietotāji ir atvērti jaunai informācijai un ir ziņkārīgi. Turklāt viņi vēlas par to parunāt. Tieši šo raksturojošo lielumu dēļ viņi ir interesanti reklāmdevējiem.»

Twitter lietotāji Eiropā ir sevi pierādījuši kā reklāmdevējiem saistoša mērķauditorija arī vairākos citos aspektos:

55% Twitter lietotāju ir gatavi maksāt vairāk par augstas kvalitātes produktu. Visu interneta lietotāju vidū šis rādītājs ir 46%;

īpaši tas attiecas uz gadījumiem, kad produkts ir no iecienītā zīmola – 52% atšķirībā no 43% visu interneta lietotāju vidū;

ja zīmolam ir izdevies iegūt klientu Twitter, tad visticamāk viņš kļūs par lojālu klientu – 53% gadījumu salīdzinājumā ar 44% interneta lietotāju.

Saistītie raksti

ATBILDĒT

Lūdzu, ievadiet savu komentāru!
Lūdzu, ievadiet savu vārdu šeit

Jaunākās Ziņas