Visbiežāk pirkumu apdrošināšanā tiek pieteikti zaudējumi par mobilajiem telefoniem un planšetdatoriem – pērn kopumā Balta atlīdzinājusi zaudējumus klientiem par pirkumiem vairāk nekā 1,3 miljonu eiro apmērā, liecina apdrošināšanas kompānijas dati.
Uzņēmuma statistikas dati norāda, ka pirmā gada laikā zaudējumus par bojātām elektroierīcēm piesaka katrs sestais klients, kas iegādājies pirkumu apdrošināšanu, un šim skaitam ir tendence pieaugt. Deviņi no desmit pirkumu apdrošināšanas atlīdzību pieteikumiem ir saistīti ar mobilo telefonu bojājumiem, gandrīz katrs desmitais – ar planšetdatoriem. Retāk atlīdzības tiek pieteiktas par televizoriem, datoriem, videokamerām un fotoaparātiem.
«Runājot par pirkumu apdrošināšanu, mēs lielākoties domājam elektroierīču bojājumus īpašnieka neuzmanīgas rīcības dēļ. Visbiežāk šie bojājumi rodas ikdienišķās situācijās, piemēram, saplīst ierīces stikliņš, tai izkrītot no rokām vai kabatas, vai arī ierīce nokļūst saskarē ar ūdeni. Diemžēl šādās situācijās ierīce var tikt arī neatgriezeniski bojāta,» skaidro Balta Atlīdzību direktors Ingus Savickis, uzsverot, ka pirkumu apdrošināšanas ietvaros klientam tiek segti zaudējumi, kas nav ietverti ražotāja garantijā.
Pērn uzņēmums atlīdzinājis klientiem zaudējumus pirkumu apdrošināšanā vairāk nekā 1,3 miljonu eiro apmērā, un tas ir 3,5 reizes vairāk nekā 2015.gadā. Savickis uzsver, ka šis pieaugums lielākoties saistīts ar sabiedrības vispārējās informētības palielināšanos – arvien vairāk cilvēku izprot apdrošināšanas sniegto drošības sajūtu un novērtē to, apzinoties, ka ikdienišķi negadījumi mēdz notikt, un apdrošināšana ir iespēja pasargāt sevi no finansiāliem zaudējumiem.
Šim apgalvojumam piekrīt arī RD Electronics veikalu tīkla valdes loceklis Andrejs Korņejevs: «Balstoties uz mūsu pārdošanas datiem, varam secināt, ka, salīdzinot ar 2015.gadu, sabiedrības interese par mobilo tālruņu un planšetdatoru apdrošināšanu 2016.gadā ir palielinājusies vairāk nekā divas reizes. Šis pieaugums nozīmē, ka sabiedrība ir kļuvusi izglītotāka un vairāk izprot preču apdrošināšanas nozīmīgumu tieši šīm plaši pieprasītajām preču grupām. Īpaši svarīgi ir apdrošināt preces, kuras izmanto bērni.»
Lai samazinātu iespējamo risku sabojāt savu viedtālruni, Balta aicina izmantot ekrāna aizsargplēves vai aizsargstiklu, lai uz mobilā telefona ekrāna neveidotos tā dēvētais «zirneklis» vai skrāpējumi. Tāpat ieteicams izmantot mobilā telefona maciņu, lai krītot viedtālrunis saņemtu mazāku triecienu, kā arī izvairīties no tālruņa turēšanas aizmugurējā bikšu kabatā, lai to nebojātu apsēžoties.
«Pirkumu apdrošināšanas ietvaros apdrošināšanas kompānija atlīdzina zaudējumus, kurus nesedz ražotāja garantija, piemēram, ja elektroierīce tiek nozagta, kā arī daļēji vai neatgriezeniski bojāta,» norāda pārstāvji.
Ref:224.000.103.488