Jaunie uzņēmēji šobrīd galvenokārt uzmanību pievērš izmaksu un darbības efektivizācijai. To apstiprina arī tas, ka aptaujā par banku pakalpojumiem uzņēmēji kā visnozīmīgāko pārliecinoši nosaukuši internetbankas izmantošanas iespējas, biznesa ziņu portālam BNN.LV sacījis Nordea Latvija sabiedrisko attiecību speciālists Juhans Rass.
Aptaujas dati liecina, ka vairāk nekā puse (57%) Latvijas jauno uzņēmēju par nozīmīgāko bankas pakalpojumu uzskata funkcionējošu, ērtu un saprotamu Internetbanku, savukārt 34% aptaujāto atzina, ka klientu apkalpošanas centru pieejamība ir viens no faktoriem, kas ietekmē bankas izvēli. Par trešo nozīmīgāko raksturlielumu 31% respondentu atzina lētus un tajā pašā laikā efektīvus banku pakalpojumus.
«Uzrunājot jaundibināto uzņēmumu vadītājus, iezīmējas būtiskas mūsdienu tendences, kas lielā mērā nosaka izvēli par labu vienai vai otrai bankai. Mūsdienu uzņēmēji arvien vairāk piedomā pie darbības efektivitātes uzlabošanas, izmantojot banku piedāvātās interneta platformas un iespējas. Viņi vairs nepievērš īpašu vērību tam, cik daudz un kur izvietoti konkrētās bankas klientu apkalpošanas centri. Nordea dati liecina, ka šobrīd gandrīz 90% darījumu jaunie uzņēmēji veic internetā, bet filiāles apmeklē tikai reizi 2-3 mēnešos,» viedokli pauž Nordea bankas Mazo un vidējo uzņēmumu segmenta vadītāja Kristīne Lomanovska.
Aptaujā tika noskaidrotas arī jaunajiem uzņēmējiem aktuālākās tēmas. Gandrīz puse, precīzāk, 49% uzrunāto, par šobrīd nozīmīgāko tematu atzina finansējuma piesaisti, tajā skaitā arī alternatīvā un Eiropas Savienības finansējuma apguvi. Piektajai daļai uzņēmēju svarīga ir eksporta iespēju apzināšana. Šīs ir tēmas, par kurām jaunie uzņēmēji labprāt uzzinātu vairāk, kā arī ir gatavi uzklausīt padomus.