Pieaug saņemto sūdzību skaits par  interneta veikaliem

Pieaugot patērētāju interesei par preču iegādi interneta veikalos un paplašinoties interneta veikalu tirgum, pieaug arī saņemto sūdzību skaits. Šī gada pirmajos vienpadsmit mēnešos par distances līgumiem Patērētāju tiesību aizsardzības centrs (PTAC) ir saņemtas 470 sūdzības, kas ir par 255 sūdzībām jeb 119% vairāk nekā 2016.gada tādā pašā laika periodā.

«Pēdējo gadu laikā lai ietaupītu laiku un izvairītos no garajām rindām tirdzniecības vietās, cilvēki arvien biežāk izvēlas Ziemassvētku dāvanas iegādāties interneta veikalos. Tā kā jebkuras preces vai pakalpojuma iegāde internetā saistās ar zināmu risku,» norāda PTAC.

Arī 2016.gadā salīdzinājumā ar 2015.gadu bija vērojams sūdzību skaita pieaugums, proti, 2016.gadā – 264 sūdzības un 2015.gadā – 175 sūdzības. Lielākoties PTAC tiek saņemtas sūdzības par to, ka interneta veikali pienācīgi nepilda savas līgumsaistības, proti, nepiegādā pasūtītās preces, nenodrošina preču piegādi apsolītajā termiņā, kā arī neatmaksā patērētāju veikto pirkuma summu gadījumos, kad patērētāji izmanto atteikuma tiesības vai izbeidz noslēgto līgumu tādēļ, ka pasūtītās preces nav piegādātas.

«Patērētāju sūdzībās minētais norāda uz to, ka virkne interneta veikalu nedarbojas godīgi, tai skaitā, maldinot patērētājus par piedāvāto preču pieejamību, cenu un citiem līguma noteikumiem. Minēto apstiprina arī PTAC veiktie pasākumi elektroniskās distances tirdzniecības uzraudzības jomā. 2017.gadā PTAC, konstatējot pārkāpumus, kuri skar daudzus patērētājus, ir pieņēmis vairākus lēmumus patērētāju kolektīvo interešu lietās,» skaidro cenrā.

Par pārkāpumiem, kuros, iespējams, ir saskatāmas krāpšanas pazīmes, PTAC ir informējis tiesībsargājošās iestādes. Saistībā ar PTAC un patērētāju sniegto informāciju par iespējamo patērētāju krāpšanu atsevišķās lietās Valsts policijā ir uzsākts kriminālprocess.

Ref:224.000.103.3193

Saistītie raksti

1 komentārs

  1. Jāstās kur pērk, ja grib dažus euro mazāk tad jāgaida vairāk kā mēnesis, piegāde, nodokļi, sadārdzina līdz trešdaļai. Var gadīties ka ir bojāta prece, neatbilstoša kuru nevar aizsūtīt atpakaļ. Visi krāpjās un grib kādu euro vairāk dabūt. Žēl ka neweg nedarbojas varētu lēti ar dolāriem iepirkties.
    Vai vēl labāk vairs vispār neko nepirkt. jo jaunas preces ir dārgas.

ATBILDĒT

Lūdzu, ievadiet savu komentāru!
Lūdzu, ievadiet savu vārdu šeit

Jaunākās Ziņas