Pieļauj biļešu cenu samazinājumu Rīgas sabiedriskajā transportā

Ja tarifu noteikšana tiks nodota Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijai (SPRK), kas veiks detalizētu izdevumu pozīciju analīzi, tas nešaubīgi rezultēsies ar biļešu cenu samazinājumu Rīgas sabiedriskajā transportā, uzskata Saeimas Pašvaldību sistēmas pilnveidošanas apakškomisijas vadītājs Vilnis Ķirsis.

Pie apstākļiem, kad Rīgas sabiedriskā transporta pasažieru pārvadājumi sasniedz vairāk nekā pusi no kopējā pasažieru pārvadājumu apjoma Latvijā, ir neloģiski, ka tarifu apstiprina Rīgas domes struktūrvienība – Rīgas domes Pasažieru komercpārvadājumu licencēšanas komisija, domā Ķirsis.

Viņš norāda, ka tieši SPRK varētu būt tā institūcija, kura spētu objektīvi izvērtēt galvaspilsētas sabiedriskā transporta biļešu cenu veidojošās izmaksas un skaidri norādīt uz izdevumu pozīcijām, kuras nav pamatotas.

Pēc viņa teiktā, pašlaik par Rīgas pilsētas sabiedriskā transporta tarifu un izmaksu pareizību nav iespējams pilnībā pārliecināties. Arī Latvijas Republikas Valsts kontrole, veicot revīziju konstatējusi, ka daļu SIA Rīgas Satiksme darījumu nevar uzskatīt par ekonomiskiem un lietderīgiem vienlaikus apšaubot arī tarifu paaugstinājuma pamatojumu un objektivitāti.

«Šis ir ceļš kā mēs varam panākt to, ka Rīgā sabiedriskā transporta cena ir caurskatāma un katra pozīcija, kas veido gala cenu ir pamatota. Turklāt šis arī ir ceļš kā panākt to, ka pie paaugstinātām biļešu cenām savus izdevumus optimizē Rīgas dome un SIA Rīgas Satiksme nevis jostas savelk tūkstošiem rīdzinieku, kuri pārvietojas ar galvaspilsētas sabiedrisko transportu,» skaidro Ķirsis.

Lai pēc iespējas ātrāk risinātu šo jautājumu, Ķirsis sagatavojis grozījumus likumā Par sabiedrisko pakalpojumu regulatoriem, kuri ir iesniegti Saeimā un jau nākamnedēļ tiks izskatīti Saeimas plenārsēdē. Par savu ieceri Ķirsis jau ir informējis arī kolēģus Saeimas Koalīcijas padomē.

Mērķis ir nodrošināt iespēju visiem valsts iedzīvotājiem saņemt nepārtrauktus, drošus un kvalitatīvus sabiedriskā transporta pakalpojumus galvaspilsētā, kuru cena ir caurskatāma un atbilst ekonomiski pamatotām izmaksām, norāda Ķirsis.

BNN jau ziņoja, ka no šī gada 1.februāra stājušās spēkā jaunas biļešu cenas Rīgas sabiedriskajā transportā. Viena brauciena biļetes galīgā cena turpmāk būs 1,15 eiro.

Līdz ar biļetes cenas paaugstināšanu Rīgas sabiedriskajā transportā pieaugs arī līgumsods par braukšanu bez biļetes, proti, tas paaugstināsies no pieciem eiro līdz 20 eiro, iepriekš pastāstīja Rīgas satiksmes vadītājs Leonīds Bemhens.

Maksimālais līgumsods nevar pārsniegt dārgākās mēnešbiļetes cenu – visām mēneša dienām visu veidu sabiedriskajā transportā – 50 eiro, skaidroja Bemhens.

Viņš arī informēja, ka pašvaldība domā par instrumentiem līgumsoda piedziņai – par Valsts un pašvaldības policijas dalību kontroles reidos, kopējo kontroles dienesta stiprināšanu un parādu piedziņu nenomaksāta soda gadījumā.

Bemhens arī informēja, ka no 1.februāra, pērkot biļeti pie transportlīdzekļa vadītāja, tā maksās divus eiro.

Rīgas dome turpinās dotēt abonementu biļešu cenas Rīgas satiksmes pastāvīgajiem klientiem. Dārgākajai mēnešbiļetei (visiem transporta veidiem, visiem maršrutiem, visām mēneša dienām) cena palielināsies par 25% – no 40 eiro līdz 50 eiro. 2013.gadā cena šai biļetei bija 45,90 Ls jeb 65,50 eiro.

Pašlaik, pēc Rīgas satiksmes sniegtās informācijas, sabiedriskajā transportā par pilnu cenu biļetes pērk 44,8% no kopējā pasažieru skaita, ar Rīgas domes noteiktajām atlaidēm brauciens daļēji ir apmaksāts 10,5%, bet bez maksas sabiedrisko transportu izmanto 44,7% pasažieru.

Līdz ar paziņojumu par biļešu sadārdzināšanos Rīgas sabiedriskajā transportā, tika norādīts, ka pieaugs biļešu cenas arī Rīgas mikroautobusos, kā arī palielināsies maksa par pašvaldības autostāvvietu izmantošanu.

Ref: 102.000.102.9170

Saistītie raksti

ATBILDĒT

Lūdzu, ievadiet savu komentāru!
Lūdzu, ievadiet savu vārdu šeit

Jaunākās Ziņas