Rīgas brīvostas budžets 2015.gadam ceturtdien, 18.ecembrī, valdes sēdē pieņemts vienbalsīgi, apliecināja ostas valdes priekšsēdis Andris Ameriks. Viņš norādīja, ka budžeta plānojums esot piesardzīgs.
Ņemot vērā ģeopolitisko situāciju, nākamā gada ieņēmumi plānoti pie tādiem kravu apjomiem, kādi bija šogad – bez pieauguma. Tāpat nolemts, ka budžets tiks monitorēts ik pa trim mēnešiem. Katru ceturksni valde vēlreiz atgriezīsies pie budžeta ieņēmumu un izdevumu daļas analīzes, ņemot vērā reālo situāciju. Kā galvenā prioritāte esot iezīmēts Krievu salas projekts. Tāpat būtiski esot padziļināšanas darbi un infrastruktūras izbūve, arī Kundziņsalas dzelzceļa infrastruktūra.
Tāpat esot precizēti jautājumi, kas skar darbinieku motivāciju. Šī programma tikusi samazināta par aptuveni vienu trešo daļu. Rīgas ostas nākamā gada galvenie mērķi un vadlīnijas tikšot publiskotas. Pilns budžets netikšot atklāts, jo tas esot saistīts ar konkurences apstākļiem un tā esot ierobežotas pieejamības informācija.
Kā vēstīja TV3 raidījums Nekā personīga, nākamgad atveseļošanās kompleksa pakalpojumiem brīvosta paredzējusi 50 000 eiro, Ziemassvētku eglītei 41 000 un sporta inventāra un tērpu iegādei 25 000 eiro. Brīvosta iecerējusi apjomīgus tehnikas iepirkumus. Planšetes par 18 000 eiro, piezīmjdatorus par 33 000, datorus par 31 000 un vēl par 16 000 eiro – serverus. Par pusmiljonu eiro iecerēts papildināt autoparku. 1,2 miljonus osta grib tērēt jaunas Ostas policijas administratīvas ēkas izbūvei.
Osta arī paredzējusi prāvu budžetu Rīgas pilsētas vajadzībām, sporta sacensībām, kā arī Ķīpsalas krastu nostiprināšanai. Ķīpsalā nekrauj ne lejamkravas, ne beramkravas, šeit ir dzīvojamais rajons, taču brīvosta plāno arī šī krasta nostiprinājumu. Šogad krasta nostiprinājuma renovācijai Ķīpsalā osta tērēja 1,2 miljonus eiro. Nākamgad plāno vēl vienu miljonu.
Kundziņsalā osta iecerējusi ieguldīt dzelzceļā. Par 1,8 miljoniem cels jaunu dzelzceļa staciju, vairāk nekā divus miljonus tērēs esošo sliežu un pārmiju remontam un vēl nepilnu miljonu jaunu pievedceļu izbūvei uz esošo stividoru termināliem.
Ostas ieguldījumus dzelzceļā valdes priekšsēdētājs skaidro ar nepieciešamību piesaistīt jaunas kravas, bet Ķīpsalas krasta renovāciju ar ostas atbildību pilsētas Rīgas priekšā. Izdevumiem ir arī atrasts iegansts – līnija kartē. «Šī brīvostas robeža, šie sapuvušie baļķi tiek atjaunoti, kas nozīmē, ka mēs savedam kārtībā pašu Daugavas krastu. Desmit metri no Daugavas puses ir osta – tā līnija, ko mēs redzam, kas ir ostas robeža, pārējā zeme, ir pilsētas zeme, krasta līnija ir ostas kompetence,» teic Rīgas ostas valdes priekšsēdētājs Andris Ameriks.
Valsts kontrole jau pirms pāris gadiem aizrādīja Rīgas brīvostai par nelietderīgajiem tēriņiem. Tā aprēķināja, ka laika periodā no 2009. līdz 2011.gadam Rīgas brīvostas pārvalde izšķērdējusi 41 miljonu latu. Daudz naudas izdots prēmijām, dāvanām un veselības apdrošināšanai. Osta solīja laboties un ieteikumus ņemt vērā. Taču, pēc raidījuma rīcībā esošā ostas nākamā gada budžeta projekta, ostas politikā nekas nav mainījies. Tēriņi tikai aug, tāpat kā darbinieku prasības pēc ērtībām.
Ref: 102.000.102.8875