Uzņēmumā If Apdrošināšana pirmdien, 19.septembrī, vērsušies vairāki ceļojumu apdrošināšanas polišu īpašnieki, lai pieteiktu radušos zaudējumus pēc 17.septembrī notikušā ārkārtas incidenta ar airBaltic lidmašīnu. Kādai ģimenei tiks kompensēti auto īres izdevumi, lai atgrieztos Rīgā no Viļņas, bet vēl kādai ģimenei – zaudējumi, kas tiks aprēķināti par atcelto ceļojumu.
Apdrošināšanas uzņēmumā vērsies ceļojumu apdrošināšanas polises īpašnieks, kura lidmašīna sestdien no Rīgas lidostas tika novirzīta uz Viļņu. Lai gan sākotnēji tika solīts, ka lidojums turpināsies, pēc piecu stundu gaidīšanas tas tika atcelts, un, lai atgrieztos mājās, ģimenei nācās noīrēt auto. Šobrīd pieteiktie izdevumi par auto īri ir 180 eiro.
Apdrošināšanas sabiedrībā vērsušies arī vēl vairāki cilvēki, kuriem lidostā notikušā incidenta izraisīto seku dēļ bija jāatceļ ieplānotais ceļojums, jo aviokompānija nespēja viņiem piedāvāt citu reisu uz iecerēto galamērķi. Šobrīd vēl tiek precizēti klientiem radītie zaudējumi par atceltajām viesnīcu un auto rezervācijām, portālu BNN informē uzņēmums.
«If Apdrošināšana no visām ceļojumu apdrošināšanas atlīdzībām vidēji 15% gadījumu ir izmaksājusi kompensāciju par ceļojuma pārtraukšanu vai atcelšanu. Šādās reizēs tiek atlīdzināti izdevumi par biļešu iegādi, atdošanu vai apmaiņu, kā arī par naktsmītnes rezervāciju. Vēl tikpat daudz ir gadījumu, kad klients atlīdzību saņem par bagāžas aizkavēšanos, nozaudēšanu vai bojāšanu. Tomēr visbiežāk – vidēji 65% gadījumu – ceļojumu apdrošināšanas atlīdzība ir izmaksāta saistībā ar ceļotāju ārstēšanos vai repatriāciju. Tie ir izdevumi par neatliekamās medicīniskās palīdzības saņemšanu, par ārsta izrakstītām zālēm, kā arī par pirmo palīdzību akūtu zobu sāpju novēršanai. Tāpat tiek atlīdzināti izdevumi par apdrošinātā transportēšanu uz Latviju, par ārstniecības personālu, kas medicīnisku iemeslu dēļ pavada saslimušo, vai radinieka ceļa izdevumi braucienam turp un atpakaļ pie apdrošinātā, kā arī uzturēšanās izmaksas pie apdrošinātā,» stāsta uzņēmuma Personu risku apdrošināšanas produkta vadītāja Dagnija Rutka.
«airBaltic galvenā prioritāte pēc ārkārtas nosēšanās bija palīdzības un atbalsta sniegšana pasažieriem un šobrīd notikumā iesaistītajiem esam gatavi piedāvāt individuālu palīdzību un piemeklēt atbilstošu risinājumu. Pašlaik notikuma juridiskā klasifikācija nav tik svarīga, kā individuāla palīdzības sniegšana pasažieriem. Lai piemeklētu atbilstošāko risinājumu notikumā iesaistītajiem, pasažieri tiek laipni aicināti sazināties ar airBaltic zvanu centru,» portālu BNN informē nacionālā lidsabiedrība.
Kā zināms, 17.septembrī dienas pirmajā pusē lidostā Rīga notika ārkārtas incidents ar vienu no nacionālās aviokompānijas airBaltic lidmašīnām kā rezultātā kopumā tika atcelti 16 airBaltic reisi, deviņi reisi tika novirzīti uz citām lidostām, kā arī tika atcelti un pārcelti daudzu citu aviokompāniju plānotie reisi.
BNN jau rakstīja, ka priekšējās šasijas tehnisku problēmu dēļ airBaltic reiss BT641 ar lidmašīnu Bombardier Q400 NextGen no Rīgas uz Cīrihi (izlidošana plkst. 08:04 pēc vietējā laika) atgriezās lidostā un veica nosēšanos paaugstinātas drošības apstākļos plkst. 10:26 pēc vietējā laika.
Pēc sākotnējās informācijas lidmašīnā atradās 63 pasažieri, no tiem divi bērni un viens zīdainis, kā arī četri apkalpes locekļi. Neviens no pasažieriem netika ievainots, un uzreiz pēc nosēšanās visi tika nogādāti uz lidostas termināli.
Gaisa kuģa kapteinis kopumā ir nolidojis 3 880 stundas, no tām 2 380 stundas tieši ar Bombardier Q400Next Gen, savukārt otrais pilots kopumā nolidojis 10 500 stundas, no tām 2 700 – ar Q400 lidaparātu.
Lidmašīna, kas bija iesaistīta incidentā, Bombardier Q400NextGen, YL-BAI, sērijas numurs 4302, pievienojās airBaltic flotei 2010. gada decembrī. Kopumā lidaparāts ir īstenojis 11 730 nosēšanās. Pēdējā lielā tehniskā apskate (zināma kā C-check) gaisa kuģim tika veikta 2015.gada 8.maijā.
Ref: 102.000.102.13553