Plus punkts apstrīdēs PTAC viedokli

Pakļaujoties Patērētāju tiesību aizsardzības centra spiedienam Plus punkts līdz 15.augustam pārtrauks piemērot apkalpošanas maksu, kas bija noteikta tikai piecām preču kategorijām, tai skaitā preses izdevumiem.

Vienlaicīgi Plus punkts ir absolūti pārliecināts, ka uzņēmuma pieņemtie lēmumi bija juridiski korekti un ne konkurences situāciju, ne patērētāju tiesības neaizskāra, informē uzņēmums.

Pēc uzņēmuma domām, to apliecina fakts, ka PTAC nesteidzās ar lēmuma pieņemšanu, jo apzinās, ka tieši un viennozīmīgi neviens likums nav pārkāpts un pieņemto lēmumu būtu iespējams pamatot tikai ļoti brīvi interpretējot atsevišķas likumdošanas normas, kuras neattiecas uz Plus punkts darbību.

Plus punkts saņēma vēstuli ar konkrētu norādi par iespējamajām soda sankcijām, PTAC piedāvājuma neizpildes gadījumā. Šajā situācijā uzskatām, ka PTAC rakstiskais piedāvājums atcelt apkalpošanas maksu, lai nesekotu soda sankcijas, pēc būtības ir administratīvais akts un tāpēc Plus punkts to likumā noteiktajā kārtībā vispirms lūgs juridiski izvērtēt Ekonomikas ministrijai un nepieciešamības gadījumā pārsūdzēs arī Administratīvajā tiesā, uzsver uzņēmumā.

Esošā situācija lieku reizi ir apliecinājums ierēdņu iespējamai patvaļai un ārkārtīgi brīvai likumu interpretācijai. Pirmkārt, pirms apkalpošanas maksas ieviešanas Plus punkts konsultējās ar vairākām tirdzniecību uzraugošām institūcijām un nekādas problēmas saskatītas netika, bet PTAC šajā jautājumā oficiālu atbildi nesniedza. Jāpieņem, ka ir bijis kāds konkrēts lobijs, kura ietekmē PTAC ierēdņi šādā veidā piemēro likuma normas. Otrkārt, ja PTAC par apkalpošanas maksas piemērošanu draud ar soda sankcijām tikai konkrēti vienam uzņēmumam, tas liecina par pilnīgu nekonsekvenci ierēdņu darbībā. Piemēri apkalpošanas maksas pielietošanai ir vai ik uz soļa: aptiekās nakts laikā zāļu cenām tiek pievienota apkalpošanas maksa, Plus punkts tiešie konkurenti un citi tirgus dalībnieki iekasē apkalpošanas maksu par koncertu un pasākumu biļešu tirdzniecību, veikalu tīkli iekasē apkalpošanas maksu par telekomunikāciju uzņēmumu kartēm, restorānos un bāros nereti apkalpošanas maksa parādās rēķinos kā atsevišķa pozīcija, atzīst uzņēmumā.

Plus punkts no Ekonomikas ministrijas cer saņemt juridiski precīzu un viennozīmīgi saprotamu atbildi vai, iespējams, risinājumus likumdošanas sakārtošanā, lai uzņēmēji varētu darboties prognozējamā vidē ar skaidri izprotamiem spēles noteikumiem bez ierēdņu interpretācijas iespējām.

Biznesa ziņu portāls BNN.LV jau vēstīja, ka mazumtirgotāja SIA Plus punkts tirdzniecības vietās ieviesta apkalpošanas maksa piecu santīmu apmērā preses izdevumiem un citām precēm, kuru cenu tirgotājs nevar ietekmēt.

Saistītie raksti

ATBILDĒT

Lūdzu, ievadiet savu komentāru!
Lūdzu, ievadiet savu vārdu šeit

Jaunākās Ziņas