Policija vērtēs Rubesas izteikumus par iespējamo iejaukšanos RB Rail darbībā

Baltijas valstu kopuzņēmuma AS ‘RB Rail valdes priekšsēdētāja Baiba Rubesa

Valsts policijas Ekonomisko noziegumu apkarošanas pārvalde sākusi resorisko pārbaudi par Baltijas valstu kopuzņēmuma RB Rail valdes priekšsēdētājas Baibas Rubesas publiskajiem izteikumiem, ka notikusi iejaukšanās RB Rail darbībā , apstiprina Valsts policijas preses pārstāve Gita Gžibovska.

Pēc pārbaudes policija izlems, vai ir pamats sākt kriminālprocesu par Rubesas izteikumu saturu. Pārbaude sākta pēc kādas personas iesnieguma.

Jau ziņots, ka 1.februārī notikušajā RB Rail akcionāru sapulcē Igaunijas un Lietuvas akcionāri nobalsoja par neuzticību Rubesai, bet RB Rail Latvijas akcionāra Eiropas Dzelceļa līnijas (EDzL) vadītājs Andris Linužs, balsojumā atturējās. Par šo balsojumu tiks lemts nākamajā RB Rail padomes sēdē, kura paredzēta 22.martā.

Pēc akcionāru sapulces Rubesa paziņoja, ka uzņēmuma vadībā saskārusies ar atsevišķu kompānijas padomes locekļu un patieso labuma guvēju pretdarbību Rail Baltica projekta pamatnostādnēm.

«Atsevišķi RB Rail padomes locekļi pieņem lēmumus, sēžot uz diviem krēsliem. Viņi vienlaikus ir gan Rail Baltica projekta akcionāri, gan ieviesēji un potenciālie piegādātāji. Nepārtraukti nācās saskarties ar iejaukšanos no augšas gan iepirkumu procesos, gan RB Rail valdes locekļu atlases procesā,» teica Rubesa, kas pati no amata atkāpties negrasās.

Tikmēr Lietuvas puse paziņojusi, ka Rubesas izteikumi par akcionāru savstarpējiem konfliktiem ir pilnīgi nepamatoti un var kaitēt projekta stabilitātei un ilgtspējai.

15.februārī publicētajā intervijā žurnālam Ir Rubesa skaidrojusi, ka līdz šim ar «iejaukšanos no augšas» projekta Rail Baltica ieviesēja – RB Rail – darbībā nav pārkāpts likums, tādēļ arī par to nav ziņots tiesībsargājošām iestādēm.

RB Rail ir Igaunijas, Latvijas un Lietuvas kopuzņēmums, kas izveidots, lai īstenotu Rail Baltica projektu – pirmo šādā mēroga infrastruktūras projektu Baltijā.

RB Rail ir centrālais Rail Baltica projekta koordinators. Tā galvenie uzdevumi ir dzelzceļa projekta izstrāde, būvniecība un mārketinga aktivitāšu realizācija. Projekts paredz izbūvēt ātrvilciena dzelzceļa līnijas infrastruktūru no Tallinas līdz Lietuvas un Polijas robežai.

Rail Baltica izmaksas sasniegs 5,8 miljardus eiro, ieskaitot atzaru, kuru nolemts izbūvēt starp Kauņu un Viļņu. Daļa izmaksu tiks segtas no Eiropas Savienības līdzekļiem.

Ref:224.000.103.4072

Saistītie raksti

ATBILDĒT

Lūdzu, ievadiet savu komentāru!
Lūdzu, ievadiet savu vārdu šeit

Jaunākās Ziņas