Rail Baltica projekta kopuzņēmums AS RB Rail Latvijas Satiksmes ministrijas vārdā ir noslēdzis divus līgumus par projektēšanu un projektēšanas uzraudzības pakalpojumiem atlikušajos Rail Baltica pamata trases posmos Latvijā, BNN uzzināja uzņēmumā.
Pirmā posma projektēšana no Vangažiem līdz Latvijas un Igaunijas valsts robežai tiek uzticēta uzņēmumu apvienībai Ineco–Ardanuy. Līguma summa ir 13 523 414,78 eiro.
Otro trases posmu no Misas līdz Latvijas un Lietuvas valsts robežai projektēs uzņēmumu apvienība Idom, Consulting, Engineering, Architecture S.A.U. Līguma summa ir 6 903 802,5 eiro.
Abi uzvarētāji tika izraudzīti, pamatojoties uz ekonomiski izdevīgāko piedāvājumu, un piedāvātā cena atbilst šīm aktivitātēm paredzētajam budžetam, vēsta RB Rail.
«Esmu gandarīts, ka Rail Baltica projekta ieviešana turpinās arī šajā sarežģītajā periodā. Ir būtiski kāpināt projektēšanas tempus, lai pēc iespējas ātrāk Latvijā varētu uzsākt būvniecības darbus. Aktīvā Rail Baltica būvniecības fāze, kas aizsāksies ar darbiem Rīgas Centrālajā stacijā jau šoruden, būs viens no Latvijas ekonomikas attīstības faktoriem un palīdzēs atgūties no COVID-19 radītajām sekām. Būvniecības darbu sākšanās Latvijā veidos jaunas darbavietas un dos būtisku pienesumu ar celtniecību saistīto nozaru attīstībā,» uzsver satiksmes ministrs Tālis Linkaits (JKP).
«Projekta ieviesēji strādā tiešsaistes režīmā, un darbu izpilde norit saskaņā ar plānoto.»
«Šodien mēs esam ļoti priecīgi sniegt vēl vienu apstiprinājumu būtiskam progresam Rail Baltica projekta ieviešanā. Abu būvprojektēšanas līgumu parakstīšana nozīmē, ka no šodienas visā Rail Baltica līnijā Latvijā, kā arī pasažieru terminālos Rīgas centrālajā stacijā un lidostā notiek projektēšanas darbi,» stāsta RB Rail valdes priekšsēdētājs Agnis Driksna.
«Līdz ar to šobrīd visās trīs Baltijas valstīs kopumā tiek projektēti 643 km no Rail Baltica pamata trases.»
Izvēlētie darbuzņēmēji būs atbildīgi par lauka izpētēm, vērtību inženieriju, būvprojekta pamatrisinājumu un dzelzceļa sliežu ceļa būvprojekta izstrādi, kā arī autoruzraudzību visā būvniecības laikā.
Posms no Vangažiem līdz Latvijas un Igaunijas valsts robežai ir garākais projektēšanas posms Latvijā, tas ir 94 km garš, un projektēšanas darbi prasīs 30 mēnešus. Atbilstoši sākotnējās izpētes risinājumiem, kas Latvijā tika izstrādāta no 2014. līdz 2016.gadam, šajā posmā tika identificēti šādi infrastruktūras objekti: 13 tilti, 36 ceļu pārvadi, trīs dzelzceļa pārvadi, 119 caurtekas un 3 dzīvnieku pārejas.
Posms no Misas līdz Latvijas un Lietuvas robežai ir 45 km garš un projektēšanas darbi prasīs 24 mēnešus. Atbilstoši sākotnējās izpētes risinājumiem šajā posmā ietilpst četri tilti, 16 ceļu pārvadi, četri dzelzceļa pārvadi, 54 caurtekas un viena dzīvnieku pāreja.
85% no Rail Baltica projektēšanas darbiem nepieciešamā finansējuma nodrošina Eiropas Savienība un 15% – Latvijas valsts budžets.
INECO strādā transporta inženierijā un konsultēšanā jau 50 gadus, ieskaitot vairāk nekā 20 gadu pieredzi ātrgaitas dzelzceļa nozarē. Uzņēmums darbojas vairāk nekā 50 valstīs un nodarbina komandu 3000 profesionāļu sastāvā. Kopā ar pieredzējušu inženiertehnisko konsultāciju uzņēmumu ARDANUY, jau tiek strādāts pie tā, lai nodotu Rail Baltica pētījumu Rail Baltica enerģijas apakšsistēmas iepirkuma un ieviešanas stratēģijas izstrāde 2019.gada sākumā. ARDUNAY ir vairāk nekā 20 gadu pieredze šajā jomā, strādājot vairāk nekā 60 valstīs piecos kontinentos.
Idom, Consulting, Engineering, Architecture S.A.U. ir vairāk nekā 20 gadu pieredze parasto un ātrgaitas dzelzceļu projektēšanā Eiropā, Amerikā, Tuvajos Austrumos un Āfrikā. Nesen uzņēmums ir iesaistījies ātrgaitas vilcienu projektos Spānijā, Polijā un Zviedrijā. Idom strādā 3 500 cilvēku 45 birojos visā pasaulē. Šobrīd Idom jau strādā pie Rail Baltica pamattrases būvprojektēšanas divos posmos Igaunijā, divos Lietuvā, kā arī pamattrases posmā caur Rīgu.
RB Rail ir daudznacionāls Igaunijas, Latvijas un Lietuvas kopuzņēmums, kas tika izveidots, lai koordinētu Rail Baltica Globālā projekta īstenošanu – pirmo šāda mēroga infrastruktūras projektu no Tallinas līdz Lietuvas/Polijas robežai. RB Rail kā Globālā projekta centrālais koordinators ir atbildīgs par dzelzceļa projekta izstrādi, būvniecību un mārketinga aktivitātēm.