Pūce kritizē Ķekavas novada domes rīcību, ārkārtas sēdi organizējot nakts vidū

Sasaucos domes ārkārtas sēdi krietni pēc darba laika beigām, Ķekavas novada pašvaldība nav ievērojusi labas pārvaldības praksi, vērtē vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrs Juris Pūce (AP).

Ķekavas novada domes priekšsēdētāja Viktorija Baire izsludināja ārkārtas sēdi pēc pašvaldības darba laika beigām 24.janvārī pulksten 17.35 un sasauca to pulksten 20.40.

Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijā (VARAM) tiek gaidīts skaidrojums par domes ārkārtas sēdes sasaukšanas iemesliem un ārkārtas sēdes norises laiku, proti, uzsākot sēdi pulksten 20.40 un pabeidzot sēdi nākamās dienas rītā pulksten 04.44.

«Pašvaldību domes priekšsēdētāju pienākums ir organizēt domes darbu, tajā skaitā domes kārtējo un ārkārtas sēžu sasaukšanas norisi tā, lai tiktu ievērotas visu domes deputātu likumā noteiktās tiesības,» skaidro Pūce.

«Turklāt par tik nozīmīgu jautājumu lemšanu kā budžets, domes sēdes būtu jāorganizē, lai lēmumu pieņemšanā var piedalīties pēc iespējas vairāk deputātu, kas nodrošina izsvērta un pamatota lēmuma pieņemšanu, uzklausot visus viedokļus. Tāpat jānodrošina atbilstoši apstākļi, lai tik nozīmīgu jautājumu lemšanā domes sēdēs var piedalīties iedzīvotāju pārstāvji,» uzsver ministrs.

«Ministrija ne vien norāda uz tiesiskuma ievērošanu pašvaldībās, bet tik pat nozīmīgi ir aicināt pašvaldības ievērot labas pārvaldības principus kā krietnam un godprātīgam saimniekam, pārstāvot visu iedzīvotāju intereses,» teic Pūce.

VARAM atgādina, ka pašvaldībām jāstrādā iedzīvotāju interesēs un tas nozīmē arī nodrošināt iedzīvotāju pārstāvju un pēc iespējas visu deputātu dalību svarīgu lēmumu pieņemšanā.

Lasiet arī: Pūce neizslēdz, ka pašvaldību skaits pēc reformas varētu nedaudz pieaugt

Ministrijā norāda, ka vadīt domes ārkārtas sēdi nakts laikā ir slikta prakse. Tāpat tiek uzsvērts, ka domes sēžu norisi nodrošina pašvaldības administrācijas darbinieki, kuru darba tiesiskās attiecības nosaka darba līgums. Saskaņā ar Darba likumu darbinieks, kas veic virsstundu darbu vai darbu svētku dienā, saņem piemaksu ne mazāk kā 100 procentu apmērā no viņam noteiktās stundas vai dienas algas likmes.

«Līdz ar to arī domes ārkārtas sēdes sasaukšana pēc darba laika un brīvdienā rada arī papildus izdevumus. Šos līdzekļus varētu novirzīt citām pašvaldības vajadzībām,» secina VARAM.

Pašvaldībai ministrijā jāsniedz informācija par pašvaldības turpmāk plānoto rīcību, lai nepieļautu līdzīgu situāciju atkārtošanos, kā arī jāsniedz redzējums kā tā nodrošinās budžeta sagatavošanas un izskatīšanas procesu, atbilstoši labas pārvaldības principam un labas prakses paraugam.

Saistītie raksti

ATBILDĒT

Lūdzu, ievadiet savu komentāru!
Lūdzu, ievadiet savu vārdu šeit

Jaunākās Ziņas