Ik gadu aptuveni 20% lidojumu Eiropā kavējas vai tiek atcelti, taču, balstoties uz OAG statistikas datiem, 90% aviopasažieru, kas izvēlas airBaltic, ir drošībā. Latvijas lidsabiedrība varētu būt īpašs izņēmums, jo lielākā daļa Eiropas aviokompāniju pērn uzrādījuši mazāk pozitīvus rādītājus – vidēji katrs ceturtais lidojums (25%) ieradies galamērķī ar kavēšanos, liecina OAG 2017.gada punktualitātes rādītāji.
Finanšu nozares ziņu portāls Business Insider vēsta, ka Japāna, Vācija un Šveice ir punktuālākās nācijas pasaulē, taču pēc OAG analītiķu datiem, vienīgi Japāna uzrāda ievērojamus aviokompāniju punktualitātes rādītājus. Vācijas vadošā aviokompānija Lufthansa ir uzrādījusi 76% punktualitāti, kā rezultātā aptuveni katrs ceturtais lidojums galamērķī ir ieradies ar nokavēšanos (ilgāk par 15 min).
OAG apkopotie dati arī liecina, ka tikai divas Eiropas aviokompānijas ir uzrādījušas labākus rezultātus – British Airways uzrādot 78% punktualitātes rādītāju un skandināvu SAS ar 80% precīzu lidojumu.
«Punktualitāte ir galvenais priekšnosacījums avioposažieru apmierinātībai un viens no būtiskākajiem mērījumiem, kas nosaka aviokompānijas kvalitāti un efektivitāti. Diemžēl, avionozares lielākie pārstāvji – Lufthansa, Air France un Turkish Airlines šobrīd strādā ar OTP (on-time performance) rādītāju, kas ir zemāks par 80%. Ik gadu tie kopā pārvadā vairāk nekā 250 miljonu pasažieru un, ņemot vērā, ka aptuveni 24% lidojumu sasniedz savu galamērķi ar kavēšanos, tiek ietekmēti aptuveni 60 miljoni cilvēku. Tos, kuru lidojums kavējas vairāk nekā trīs stundas, aviokompānijām būtu jāinformē par iespēju saņemt kompensāciju līdz pat 600 eiro apmērā,» stāsta lidojumu kompensāciju pieprasījumu uzņēmums Skycop izpilddirektors Marjus Stonkus.
Pērn Eiropas aviācijas nozare pārcieta vairākas būtiskas problēmas, kas rezultējās reisu masveida atcelšanā un kavējumos – British Airways pieredzēja informācijas tehnoloģiju (IT) sistēmu traucējumus, tika pieteikts Francijas gaisa satiksmes kontrolieru streiks, bet Ryanair paziņoja par milzīga skaita reisu atcelšanu.
Uzņēmumā vēsta, ka kopā visi šie notikumi pērn ietekmēja ap vienu miljonu ceļotāju. Ņemot vērā faktu, ka vien 5% kompensāciju pieprasījumu, ko aviopasažieri iesniedz aviokompānijām, tiek apstiprināti, šobrīd kompensācijas no 250 līdz 600 eiro pienāktos vēl vismaz 950 tūkstošiem ceļotāju.
Jānorāda, ka vadošais lidojumu informācijas nodrošinātājs OAG ir apkopojis un analizējis punktualitātes rādītājus par vairāk nekā 50 miljoniem aizvadītā gada reisu.