AS Baltijas ekspresis, pēc kuras iesnieguma Konkurences padome (KP) šī gada sākumā VAS Latvijas dzelzceļš (LDz) piemēroja 5,7 miljonu eiro sodu par ļaunprātīgu dominējošā stāvokļa izmantošanu, gatavojas ar vairāku desmitu miljonu eiro vērtu prasību vērsties tiesā pret LDz, vēstīja TV3 raidījums Nekā personīga.
Vispirms gan esot jāsagaida, kad Administratīvā apgabaltiesa izskatīs LDz meitaskompānijas LDz Cargo iesniegto pārsūdzību par KP lēmumu. Šī tiesas sēde esot paredzēta augustā.
Baltijas ekspreša valdes priekšsēdētājs Māris Bremze raidījumam apstiprināja – ja arī tiesā izrādīsies, ka KP lēmums bijis taisnīgs, Baltijas ekspresis ar jaunu prasības pieteikumu vērsīsies tiesā, prasot no valsts dzelzceļa uzņēmuma piedzīt zaudējumus, kas tā netaisnīgās prakses dēļ privātajai kompānijai radušies kopš 2007.gada.
Precīzas summas Bremze nenosauca, bet pieļāva, ka tās būs ļoti ievērojamas.
BNN jau ziņoja, ka šī gada februāra sākumā Konkurences padome atzinusi, ka SIA LDz Cargo ļaunprātīgi izmantojis dominējošo stāvokli dzelzceļa kravu pārvadājumu tirgū. KP piemēroja 5,7 miljonu eiro sodu LDz.
Vēl par šo tematu: Ieteikumi konkurences uzlabošanai bijuši, taču nedz SM, nedz LDz tos neņēma vērā
Satiksmes ministrs Tālis Linkaits (JKP) raidījumam atzina, ka sanāksmēs gan ar LDz valdi, gan padomi jau esot pārrunāts, kā aizsargāt uzņēmumu no potenciālām prasībām un kāda varētu būt stratēģija iespējamā tiesvedībā. Vaicāts, kur LDz varētu ņemt naudu negatīva iznākuma gadījumā, ministrs atbildēja, ka par to esot pāragri spriest.
Nekā personīga atzīmēja, ka pēc dramatiska kravu krituma LDz pagājušais bijis ļoti grūts gads, tāpēc uzņēmums plāno drīzumā vērsties Satiksmes ministrijā, lai lūgtu 9,5 miljonu eiro, kas paredzēta finanšu stabilitātes nodrošināšanai. Tā esot daļa no naudas, kas dzelzceļam bijusi ieplānota 2020.gadā.