Rīgas Brīvostas pārvalde: Bīstamās kravas tiek stingri uzraudzītas

SIA Riga Fertilizer Terminal teritorija

Rūpējoties par paaugstinātas bīstamības un piesārņojošu kravu aprites risku preventīvu uzraudzību un kontroli, Rīgas ostas uzņēmumiem jāievēro virkne starptautisko organizāciju un Latvijas valsts atbildīgo dienestu pieņemtu drošības prasību un noteikumu, reaģējot uz cilvēku satraukumu pēc ķīmiskā sprādziena Libānā, norāda Rīgas Brīvostas pārvaldes pārstāve Liene Ozola.

Viņa skaidro, ka saskaņā ar Ministru kabineta noteikumiem darbību veikšanai ar bīstamām kravām, ostas komersantam ir jāsaņem Valsts Vides dienesta (VVD) izsniegta B kategorijas atļauja. Tas nozīmē, ka jebkuras šāda veida kravu uzglabāšana un pārkraušana ostā var notikt tikai ar īpašu VVD saskaņojumu, izvērtējot riskus par uzņēmuma teritorijas un tehnoloģisko procesu atbilstību vides un drošības standartiem.

Jau ziņots, ka Libānas galvaspilsētā Beirūtā noticis sprādziens ķīmiskas vielas noliktavā, nonāvējot ne mazāk kā 78 cilvēkus un ievainojot vēl ap 4 000, vēsta britu raidorganizācija BBC.

Sprādziens noticis otrdien, 4.jūlijā, Beirutas ostas noliktavā, kur glabāts liels apjoms amonija nitrāta. Eksplozija bijusi tik spēcīga, ka ne vien nodarījusi bojājumus ēku fasādēm vairāku kilometru attālumā, bet bijusi dzirdama ar kaimiņvalstī Kiprā, kas atrodas 240 kilometrus tālu no notikuma vietas.

Vēl par šo tematu: Papildināts. Libānā sprādziens ķīmiskas vielas noliktavā rada lielus cilvēku upurus

Ozola skaidro, ka Rīgas ostā bīstamo un piesārņojošo kravu aprites uzraudzību veic Latvijas Jūras administrācija (LJA), kas pārrauga šo kravu aprites noteikumu ievērošanu, kā arī veic pārbaudes uz kuģiem. Savukārt kravu kontrolei ostas teritorijā, pārbaudot kravu uzglabāšanas apjomus, iepakojumus, segregāciju un ugunsdrošības prasību ievērošanu, no Rīgas Brīvostas pārvaldes puses norīkots ostas inspektors un ugunsdrošības inspektors, kuri regulāri, bet ne retāk kā reizi četros mēnešos pārbauda bīstamo un piesārņojošo kravu apriti ostas uzņēmumos.

Ja tiek konstatēti pārkāpumi, kas varētu apdraudēt drošu kravu apriti, tehnoloģiskais process tiek pārtraukts līdz trūkumu novēršanai, par to informējot VVD un LJA.

Brīvostas pārvaldē arī uzsver, ka Rīgas ostā darbojas Ārkārtas situāciju novēršanas plāns, kas nosaka visu iesaistīto pušu sadarbību un rīcību ārkārtas situāciju gadījumos. Tas sniedz vadlīnijas un rekomendācijas kuģiem, ostas termināliem un atbildīgajiem ostas dienestiem, kā arī citām drošības struktūrām par rīcību ārkārtas situāciju gadījumos ostā.

«Tāpat katrā ostas terminālī ir izstrādāts arī individuālais Ostas iekārtas aizsardzības plāns, par kura izpildi atbildīgs ostas iekārtas aizsardzības virsnieks. Lai pārliecinātos par visu iesaistīto pušu sagatavotību aizsardzības plānos paredzēto pasākumu veikšanai, regulāri tiek organizētas drošības mācības un treniņi ar termināļu, Rīgas brīvostas pārvaldes struktūrvienību un valsts operatīvo dienestu – VUGD, NMPD, VVD u.c., piedalīšanos, dabā izspēlējot dažādas paaugstināta riska situācijas un dienestu rīcību to gadījumā.»

Rīgas Brīvostas teritorijā strādā viens specializēts minerālkravu pārkraušanas termināls – SIA Riga Fertilizer Terminal. «Ziemeļeiropā modernākais un drošākais minerālmēslu pārkraušanas un īslaicīgas uzglabāšanas termināls ekspluatācijā tika nodots 2013.gada beigās,» stāsta Ozola.

Viņa uzsver, ka liela daļa līdzekļu tika investēta tieši apkārtējai videi drošās, starptautiski atzītās un modernās kravu pārkraušanas un uzglabāšanas tehnoloģijās.

Saskaņā ar likumā noteikto kārtību, paaugstinātas bīstamības terminālos Civilās aizsardzības mācības tiek organizētas ne retāk kā reizi gadā, šogad tās plānotas novembrī. Vienlaikus ik mēnesi uzņēmums organizē arī iekšējās mācības saviem operatīvo grupu darbiniekiem.

Saistītie raksti

ATBILDĒT

Lūdzu, ievadiet savu komentāru!
Lūdzu, ievadiet savu vārdu šeit

Jaunākās Ziņas