Rīgas piena kombināts un Valmieras piens plāno apvienoties

AS Rīgas piena kombināts un AS Valmieras piens vairākuma akcionāri iesnieguši Konkurences padomē ziņojumu par abu uzņēmumu plānoto apvienošanos. Apvienošanās darījuma pabeigšana notiks pēc Konkurences padomes atļaujas saņemšanas.

Paziņojumā Konkurences padomei norādīts, ka potenciālais apvienotais tirgus dalībnieks kopējā Latvijas piena pārstrādes konkurences struktūrā izveidotu konkurētspējīgāku spēlētāju Baltijas mērogā.

Pašreizējā sadrumstalotā tirgus struktūra, zema peļņa, lielais svaigā piena eksporta apjoms liecina par to, ka relatīvi mazu Latvijas piena pārstrādes uzņēmumu sadrumstalotais tirgus nav veicinājis piena ražošanas un pārstrādes nozares attīstību un konkurentspēju Baltijas valstu un ES mērogā. Esošā tirgus situācija nav perspektīva ilgtermiņā. Savukārt apvienotais Rīgas piena kombināta un Valmieras piena uzņēmums varētu būt nozīmīgs piena produktu eksportētājs un veiksmīgāk konkurētu ar importētajiem produktiem, norāda AS Rīgas piena kombināts vairākuma akcionārs Andrejs Beshmeļņickis.

Svarīgi, ka vietējie piena ražotāji (zemnieki, lauksaimnieki) varēs rēķināties un sadarboties ar stabilu, uz ilgtermiņa sadarbību orientētu vietējo uzņēmumu, nevis eksportēt svaigu pienu uz ārvalstīm, piemēram, Lietuvu, kā tas notiek šobrīd. Turklāt lielāka apvienotā tirgus dalībnieka gadījumā vietējiem piena ražotājiem būtu iespēja pārdot pienu lielākos apjomos, uzsver akcionārs.

Vietējie lauksaimnieki iegūs lielāku stabilitātes garantiju, kā rezultātā būs spējīgi plānot savu darbību ilgākā laika posmā. Tādējādi pozitīvam efektam vajadzētu būt ne tikai attiecībā uz piena ražošanas apjomu pieaugumu, bet arī uz nodarbinātību laukos un lauku dzīvesveidu kopumā.

Potenciālā apvienošanās varētu radīt lielāku un spēcīgāku vietējo piena pārstrādātāju, kas, savukārt patērētājiem nozīmē iespēju pirkt vietējos Latvijas produktus par pievilcīgāku cenu un plašākā sortimentā, arī ar augstāku pievienoto vērtību. Tādējādi var notikt vietējo produktu attīstīšana Latvijas tirgū un labāks pozicionējums mazumtirdzniecības veikalu plauktos.

Tāpat apvienotais tirgus dalībnieks būtu spējīgs vairāk resursus veltīt vienotai, fokusētai zīmolu attīstībai, bet mazumtirdzniecības ķēdes iegūtu vairāk produktus ar augstu pievienoto vērtību un fokusētu zīmolu politiku. Lielāka piegādātāja gadījumā mazumtirdzniecības veikali var rēķināties ar stabilākām piegādēm. Tā kā potenciālais apvienotais tirgus dalībnieks ražotu vietējos produktus, mazumtirdzniecības veikali iegūtu iespēju iepirkt vairāk svaigu produktu (un produktu ar īsāku lietošanas termiņu), tādējādi aizstājot importētos produktus, uzskata uzņēmumos.

Ref: 102.000.102.540

Saistītie raksti

ATBILDĒT

Lūdzu, ievadiet savu komentāru!
Lūdzu, ievadiet savu vārdu šeit

Jaunākās Ziņas