Rīgas satiksmei iespaidīgas kredītsaistības

Rīgas satiksmes kopējās parādsaistības 2009.gada beigās sasniedza 118.74 miljonus latu, kas 5.8 reizes pārsniedz tās apgrozāmos līdzekļus, ziņo Db.lv.

Ja Rīgas satiksme būtu privātuzņēmums, sen jau būtu maksātnespējīga, tomēr tas ir pašvaldības uzņēmums, ko lielos apjomos (virs 60% no kopējiem uzņēmuma ieņēmumiem) dotē gan Rīgas domes, gan valsts, gan Rīgas rajona budžets. Tā esot pasaules prakse, Db atzina Rīgas satiksmes pārstāvis Viktors Zaķis.

Rīgas domei piederošās Rīgas satiksmes gada pārskats liecina, ka uz 2009.gada beigām 12,21 miljons latu bija kredītsaistības Parex bankā, lai iegādātos 308 autobusu (kalpo arī kā kredīta ķīla). Savukārt par 150 trolejbusu iegādi uz gada beigām bija izveidojušās 41.05 miljonu latu kredītsaistības pret Swedbank, Nordea un SEB banku. Šis aizņēmums jāatmaksā līdz 2017.gadam.

2009.gada beigās ar Swedbank, Nordea banku un SEB banku bija noslēgts kreditēšanas līgums 20 zemās grīdas tramvaju iegādei un infrastruktūras modernizācijai – parāda atlikums bija astoņi miljoni latu. Tikmēr Swedbank bija kreditējusi 83 autobusu iegādi, kur kredīta atlikums 2009. gada beigās bija 11.23 miljoni latu.

Rīgas satiksmes pašu kapitāls 2009.gada beigās bija 84.96 miljoni latu, bet ilgtermiņa ieguldījumi – 183.8 miljoni latu.

Saistītie raksti

1 komentārs

ATBILDĒT

Lūdzu, ievadiet savu komentāru!
Lūdzu, ievadiet savu vārdu šeit

Jaunākās Ziņas