Baltijas valstu kopuzņēmuma RB Rail izpilddirektore un valdes priekšsēdētāja Baiba Rubesa ceturtdien, 27.septembrī, iesniegusi kopuzņēmuma padomei atlūgumu, informē Rubesas pārstāve Santa Čiževska.
Atlūguma vēstule stājas spēkā ar tās iesniegšanas brīdi.
Lai informētu par atkāpšanos un atbildētu uz jautājumiem, Rubesa jau kā privātpersona ceturtdien plkst.11.30 viesnīcā Raddison Blu Rīdzene, Reimersa ielā 1, Rīgā, rīkos preses konferenci.
Konferences tiešraidi būs iespējams vērot tiešsaistē https://www.facebook.com/BRubesaPressConference/.
Rubesa šajā amatā tika iecelta 2015.gadā, un viņas pilnvaru termiņš beigsies oktobrī.
Jau vēstīts, ka Rail Baltica projekta īstenotāja RB Rail sākusi jauna vadītāja meklēšanu, un, pēc neoficiālas informācijas, kompānijas akcionāri šajā amatā labāk redzētu cilvēku no Polijas vai Somijas, nevis no Baltijas valstīm.
Kā ziņu aģentūrai BNS pastāstīja RB Rail padomes priekšsēdētāja Rīa Sillave, jauna RB Rail vadītāja meklēšanai nolīgta personāla atlases kompānija Amrop. «Līgums ar pašreizējo RB Rail vadītāju beigsies oktobra nogalē. Padome sākusi jauna vadītāja meklēšanu. Nolīgta personāla atlases kompānija Amrop, kas meklēs Baltijas valstīs, Somijā un Polijā. Līdztekus tiešiem meklējumiem tuvāko nedēļu laikā tiks publicēts atklāts sludinājums. Mērķis ir šajā svarīgajā Rail Baltica īstenošanas fāzē atrast labāko amata kandidātu,» viņa sacīja.
Tāpat ziņots, ka šā gada sākumā atklātībā nāca Rubesas un atsevišķu RB Rail padomes locekļu nesaskaņas. Šogad 1.februārī notikušajā RB Rail akcionāru sapulcē Igaunijas un Lietuvas akcionāri nobalsoja par Rubesas atstādināšanu, bet RBRail Latvijas akcionāra Eiropas Dzelceļa līnijas (EDzL) vadītājs Andris Linužs balsojumā atturējās. Pēc lēmuma pieņemšanas Rubesa paziņoja, ka uzņēmuma vadībā saskārusies ar atsevišķu kompānijas padomes locekļu un patieso labuma guvēju pretdarbību Rail Baltica projekta pamatnostādnēm.
Rail Baltica projekts paredz izveidot Eiropas standarta sliežu platuma dzelzceļa līniju no Tallinas līdz Lietuvas un Polijas robežai, lai tālāk ar dzelzceļu Baltijas valstis būtu iespējams savienot ar citām Eiropas valstīm.
Paredzēts, ka Rail Baltica izmaksas sasniegs 5,8 miljardus eiro, ieskaitot atzaru, ko nolemts izbūvēt starp Kauņu un Viļņu. Daļa izmaksu tiks segtas no Eiropas Savienības līdzekļiem.