Zemkopības ministrija papildinājusi prasības sabiedriskās ēdināšanas un mazumtirdzniecības uzņēmumiem, BNN noskaidroja ministrijā.
Turpmāk sabiedriskās ēdināšanas uzņēmumā jānodrošina apmeklētājiem iespēja rokas nomazgāt ar siltu ūdeni un mazgāšanas līdzekli vai tās dezinficēt pirms ēdienreizes, kā arī ieejot sabiedriskās ēdināšanas uzņēmumā un izejot no tā.
Tāpat jānodrošina galdiņa dezinfekcija pēc katra apmeklētāja ēdienreizes un iespēju robežās kases zonā izvietot norobežotas caurspīdīgas aizsargbarjeras – sienas.
Vēl par šo tematu: 31.martā stājas spēkā stingrākās sociālās distancēšanās prasības kafejnīcās
Piegādājot primāros pārtikas produktus normatīvajos aktos noteiktajā nelielā apjomā tieši galapatērētājam vai mazumtirdzniecības uzņēmumam, kas tieši apgādā galapatērētāju, attiecīgo apjomu var pārsniegt, ievērojot šajos normatīvajos aktos noteiktās higiēnas un veterinārās prasības.
Pārtikas apritē iesaistītajiem uzņēmumiem, kuri sniedz ēdināšanas pakalpojumus vai tirgo nefasētu pārtiku, kas pirms lietošanas uzturā nav jāmazgā vai termiski jāapstrādā, piemēram, cepumi, gatavie ēdieni, salāti, jānodrošina minēto produktu tirgošana tikai fasētā veidā pašapkalpošanas zonās vai iesaiņošanu pēc pircēja lūguma.
Sabiedriskās ēdināšanas uzņēmumiem jānodrošina katram apmeklētājam individuāls galda piederumu un trauku komplekts, kā arī salvešu izsniegšana (piemēram, šķīvji nedrīkst apmeklētāju zonā būt izvietoti kaudzēs, dakšas un naži nedrīkst būt apmeklētāju izvietoti atklātā veidā kastēs).