Saeimas opozīcija izskatīšanai parlamentā iesniegusi likumprojektu, kas paredz digitālā nodokļa ieviešanu Latvijā.
Likumprojekts paredz, ka no «starptautiskajiem interneta milžiem», piemēram, Google, Facebook, tiktu iekasēts nodoklis 3% apmērā. Dokumenta iesniedzēji uzskata, ka šīs izmaiņas pielāgos nacionālo nodokļu sistēmu digitālajai ekonomikai un neļaus «interneta milžiem» izvairīties no nodokļu nomaksas.
Viens no likumprojekta iesniedzējiem Vjačeslavs Dombrovskis (S) uzsver, ka informācijas tehnoloģiju un globalizācijas ietekmē mainījies reklāmas tirgus, kas savukārt atstājis negatīvas sekas uz Latvijas mediju finansiālo stāvokli un to spēju radīt kvalitatīvu saturu. Viņš arī min, ka pēdējo divdesmit gadu laikā palielinājusies ārzemju mediju pārstāvniecība Latvijā, kā arī to loma reklāmas tirgū.
Dombrovskis skaidro, ka digitālais nodoklis ir pagaidu risinājums, kamēr netiks panākta starptautiska vienošanās, kas regulētu starptautisko interneta kompāniju aplikšanu ar digitālo pakalpojumu nodokli. Ieņēmumus no šī nodokļa varētu novirzīt Latvijas mediju stiprināšanai.
«Digitālo pakalpojumu nodoklis nodrošinās, ka lielie starptautiskie uzņēmumi veic taisnīgu ieguldījumu svarīgu sabiedrisko pakalpojumu atbalstīšanā,» norāda politiķis.
«Pašreizējo uzņēmumu ienākuma nodokļa noteikumu piemērošana uzņēmumiem, kas darbojas digitālajā ekonomikā, ir izraisījusi nesakārtotību starp vietu, kur tiek aplikta peļņa, un vietu, kur tiek radīta vērtība. Jo īpaši daudzi no šiem digitālajiem uzņēmumiem iegūst vērtību no mijiedarbības un iesaistīšanās ar lietotāju bāzi,» pauž Dombrovskis.
Lasiet arī: Facebook, Google biznesa modeļi «apdraud cilvēktiesības», uzskata Amnesty International
Likumprojektu iesnieguši Dombrovskis, Dana Reizniece-Ozola (ZZS), Boriss Cilevičš (S), Viktors Valainis (ZZS), Māris Kučinskis (ZZS) un Jūlija Stepaņenko.