Satiksmes ministrija apstiprina papildu divus LDz padomes locekļus

Satiksmes ministrija (SM) kā VAS Latvijas dzelzceļš (LDz) akcionārs dzelzceļa padomes locekļu amatā piektdien, 7.jūnijā, apstiprinājusi Andri Liepiņu un Reini Cepli, informē ministrijā.

Pavisam tika saņemti 44 pieteikumi uz abiem dzelzceļa neatkarīgo padomes locekļu amatiem.

Liepiņš ir absolvējis Rīgas Tehniskās universitātes Rīgas Biznesa skolu, iegūstot maģistra grādu biznesa vadībā, kā arī Kolumbijas Universitāti (ASV), iegūstot maģistra grādu starptautiskajās attiecībās, Latvijas Universitātē, iegūstot maģistra grādu sabiedrības vadībā un bakalaura diplomu ekonomikā.

Līdzšinējā darba pieredze Liepiņam bijusi AS Latvenergo, kur viņš bijis padomes priekšsēdētāja vietnieks un audita komitejas un cilvēkresursu komitejas loceklis. Liepiņš bijis arī VAS Starptautiskā lidosta Rīga, valdes priekšsēdētājs, AS Air Baltic Corporation, padomes priekšsēdētājs. Tāpat Liepiņš no 2001. līdz 2014.gadam strādājis Ekonomikas ministrijā kā valsts sekretāra vietnieks.

Savukārt Ceplis ir absolvējis Latvijas Universitātes Ekonomikas fakultāti, iegūstot bakalaura grādu ekonomikā, kā arī ASV iegūts sertificēta finanšu analītiķa grāds (CFA institūtā). Ceplis ir auditorkompānijas Baker Tilly Baltics padomes priekšsēdētājs un ģimenes veselības centra Stārķa Ligzda valdes loceklis, kā arī SIA Good Health valdes priekšsēdētājs un SIA Respectful Consulting veslības aprūpes produktu attīstības vadītājs.

Līdzšinējā darba pieredze saistīta ar darbu Somijas publiskās AS Lassila & Tikanoja PLC Latvijas meitasuzņēmuma SIA L&T (tagadējais nosaukums SIA Clean R) vadītāja amatu. Tāpat Ceplis bijis AS A.C.B. finanšu direktors, investīciju bankas Suprema korporatīvo finanšu speciālists, investīciju bankas Trasta komercbanka korporatīvo finanšu speciālists un Rīgas Fondu biržas Listinga departamenta vadītājs.

Nominācijas komisiju vadītāja SM valsts sekretāra vietnieks Dins Merirands, komisijas locekļi – SM Dzelzceļa departamenta direktors Patriks Markēvičs, Pārresoru koordinācijas centra Kapitālsabiedrību pārvaldības nodaļas vadītāja Dzintra Gasūne, neatkarīgā eksperte – Latvijas Darba devēju konfederācijas ģenerāldirektore Līga Meņģelsone un Latvijas Dzelzceļnieku un satiksmes nozares arodbiedrības priekšsēdētājs Savelijs Semjonovs.

Līdz šim padomē darbojās trīs cilvēki – priekšsēdētājs Jānis Lange un tās locekļi Aigars Laizāns un Andris Maldups.

BNN jau ziņoja, ka 7.maijā Linkaits izteica neuzticību Bērziņam, kā arī Strakšas un Stūrmanim, un rosināja uzņēmuma padomi viņus atbrīvot no amata.

Ministrs informēja, ka galvenie pārmetumi saistīti ar iespējamu konkurences kropļošanu, kas draud ar smagām sekām gan LDz, gan Latvijas valstij. Ministra rīcībā nonākusi informācija arī par iespējami koruptīviem darījumiem, attiecīgo informāciju nododot izmeklēšanai Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojam (KNAB).

Tāpat Linkaits sacīja, ka konstatēti vairāki finansiāli apjomīgi saimnieciskie darījumi, tostarp mārketinga un reklāmas līgumi vairāku miljonu eiro vērtībā, kas liek domāt, ka valde nav rīkojusies kā krietns un rūpīgs saimnieks.

Savukārt LDz valdes locekļi paziņoja, ka Linkaita izteiktie paziņojumi par kompānijas vadību ir vērsti uz mērķtiecīgu LDz sagatavošanu privatizācijai.

Kritiski šādus izteikumus gan vērtējis Privatizācijas aģentūras valdes priekšsēdētājs Vladimirs Loginovs, kurš intervijā BNN paudis: «No Latvijas dzelzceļa (LDz) priekšsēdētāja Edvīna Bērziņa puses dzirdams daudz spekulāciju un nekorektu izteikumu, piesaucot vārdu «privatizācija». Savā korporatīvajā konfliktā viņš cenšas novērst uzmanību no sarunas par to, kā veidojas uzņēmuma valdes attiecības ar akcionāriem.» 

Eksperts uzsver, ka likumā ir rakstīts, ka LDz uzņēmumu nevar ne privatizēt, ne atsavināt. «Tur ļoti skaidri ir pateikti abi vārdi. Tāpēc arī Privatizācijas aģentūra pievērš Bērziņa izteikumam tik lielu uzmanību – jo sabiedrība tiek maldināta, ka šīs darbības tagad ir vispār iespējamas.»

Jāatzīmē, ka Bērziņš un Strakšas lūguši Valsts policiju sākt kriminālprocesu pret Linkaitu par neslavas celšanu.

Tikmēr Valsts dzelzceļa administrācija (VDzA) nosūtījusi gan Satiksmes ministrijai, gan LDz padomei vēstuli, kurā lūgts «izvērtēt LDz vadošo amatpersonu – Edvīna Bērziņa un Aivara Strakšas – rīcību, rakstot iesniegumu ar nepatiesām ziņām tajā» un tādā veidā «rīkojot diskreditējošu kampaņu pret VDzA», iepriekš pauda VDzA vadītājs Juris Iesalnieks.

Saistītie raksti

ATBILDĒT

Lūdzu, ievadiet savu komentāru!
Lūdzu, ievadiet savu vārdu šeit

Jaunākās Ziņas