Skandāla iespaidā Facebook paziņo, ka pārbūvēs personas datu iestatījumus

Facebook, kura lietotāju uzticēšanos iedragājis skandāls par 50 miljonu lietotāju datu iespējamu ekspluatēšanu politiskos nolūkos, paziņojis par izmaiņām profila personas datu aizsardzības iestatījumos, lai cilvēki varētu izsekot datiem, kas ir šī amerikāņu uzņēmuma rīcībā.

Birtu sabiedriskais medijs BBC vēsta, trešdien, 29.martā, citējot uzņēmuma vadības emuāra ierakstu, ka iecerētie jauninājumi paredz:

vienkāršot profila iestatījumu izvēlni ar mērķi pārgrupēt iestatījumu rīkus un pievienot tiem paskaidrojumus, lai lietotājs saprastu, ko ar tiem var izdarīt;

izveidot jaunu izvēlni, kur būtu apkopoti īsceļi uz personas datu aizsardzības rīkiem tā, lai, Facebook skatījumā, vissvarīgākie rīki būtu pieejami vienuviet un lietotāji varētu kontrolēt informāciju, ko sociālais tīkls piedāvā reklāmdevējiem, lai tie nomērķētu savas reklāmas uz katru lietotāju;

iecerēts sociālā tīkla vietnē arī izveidot jaunu lapu ar nosaukumu «Piekļūsti savai informācijai» («Access Your Information» – angļu val.), kur lietotājs varēšot redzēt savu «īkšķīšu» un veikto komentāru vēsturi, kā arī izdzēst tos.

BNN jau vēstīja, ka Facebook izpilddirektors Marks Cukerbergs (Mark Zuckerberg) atzinis, ka populārā sociālā tīklā uzturētāji pieļāvuši kļūdas, kas ļāvušas aptuveni 50 miljoniem lietotāju datu nonākt politisku konsultāciju uzņēmuma rīcībā.

Intervijā raidorganizācijai CNN Cukerbergs sacījis, ka viņam ir «tiešām žēl» par notikušo, un solījis vērsties pret «nelietīgām lietojumprogrammām» sociālajā vietnē.

Lai risinātu iepriekšējās un pašreizējās nepilnības Facebook, amerikāņu uzņēmuma izpilddirektors norādījis, ka Facebook izmeklēs visas lietojumprogrammas, kam līdz 2014.gadam bijusi piekļuve lielam datu apjomam, veiks visu aizdomīgo lietojumprogrammu pilnu pārbaudi, kā arī liegs sociālajā tīklā darboties tiem programmu izstrādātājiem, kuri ekspluatējuši identificējamu lietotāju datus.

Pašreizējā Facebook skandāla centrā ir kāds trauksmes cēlējs, kurš apgalvo, ka pirms vietne 2014.gadā ieviesa stingrākus datu aizsardzības noteikumus, britu politisko konsultāciju uzņēmums Cambridge Analytica savācis aptuveni 50 miljonu lietotāju datus, izmantojis tos, lai izveidotu lietotāju psiholoģiskos profilus un piedāvātu šiem cilvēkiem alternatīva rakstura politisku saturu saistībā ar 2016.gada Amerikas Savienoto Valstu prezidenta vēlēšanām.

Saistītie raksti

1 komentārs

ATBILDĒT

Lūdzu, ievadiet savu komentāru!
Lūdzu, ievadiet savu vārdu šeit

Jaunākās Ziņas