«Latvijai kopīgi ar sabiedrotajiem jādara viss iespējamais, lai mazinātu situācijas eskalēšanos Ukrainā. Ja šo mērķi var sasniegt ar sankciju pastiprināšanu, tad tas jādara bez raizēšanās par iespējamiem zaudējumiem,» uzskata Satiksmes ministrijas parlamentārais sekretārs Viktors Valainis.
«Tas ir arī mūsu pašu drošības jautājums! Jāsaprot, ka pēc Ukrainas nākamie varam būt mēs. Nekāda nauda nav tā vērta, lai mēs riskētu zaudēt to, ko pirms nedaudz vairāk kā 20 gadiem izcīnīja mūsu vecāki un vecvecāki. Katrā ziņā man kā jaunajam politiķim būtu kauns skatīties acīs tiem cilvēkiem, kuri izcīnīja Latvijas brīvību, ja mēs tagad īslaicīga ekonomiska ieguvuma dēļ atteiktos ieviest sankcijas pret agresorvalsti,» intervijā Latvijas Avīzei uzsver Valainis.
«Statistika liecina, ka pašlaik mūsu tranzīta uzņēmumi kopumā strādā tādā pašā līmenī kā pērn. Rīgas un Liepājas ostas uzrāda pat nelielu pieaugumu salīdzinājumā ar pagājušo gadu. Arī dzelzceļa kravu apjoms ir nedaudz pieaudzis. Tātad mūsu tranzītkoridors ir ļoti konkurētspējīgs un, pateicoties savai kvalitātei, turas par spīti visām sankcijām. Taču mums jau ir pirmie cietēji, un tie ir autopārvadātāji, kas atrodas būtiska kravu apjoma krituma priekšā. Taču mēs jau to paredzējām un sākām aktīvi strādāt pie plāna, ko darīsim. Jau pirms trīs mēnešiem Saeimas tribīnē runāju par kravu pārvadātāju atbrīvošanu no auto ekspluatācijas nodokļa. Šobrīd šāds likumprojekts apstiprināts Ministru kabinetā un nosūtīts saskaņošanai uz Briseli,» teic politiķis.
«Mūsu piedāvājumu transportniekiem varētu iedalīt trīs blokus. Pirmkārt – jaunu tirgu atvēršana, piemēram, Ķīnā un Kazahstānā. Ļoti intensīvi notiek vizītes, tiek dibinātas transporta sadarbības darba grupas. Taču jaunus tirgus nevar atvērt vienā dienā, un mums jārada atbalsta mehānisms, lai uzņēmēji varētu šo laiku izturēt. Tādēļ otrais bloks sastāvētu no operatīvajiem finanšu instrumentiem – jau minētā kravu pārvadātāju atbrīvošana no transportlīdzekļu ekspluatācijas nodokļa, PVN atlaides līzingā ņemtajām automašīnām, kā arī nodokļu brīvdienas. Visbeidzot trešā bloka ietvaros nupat izveidota Transporta loģistikas padome, kuras nākamais un galvenais uzdevums – apvienot nozares uzņēmumus zem viena jumta. Šajā smagajā brīdī visiem jābūt ļoti vienotiem. Pat Vācijā gandrīz 200 lielie transporta uzņēmumi apvienojušies zem viena jumta ar nosaukumu Suderelbe. Latvijas transportētājam ar 20 mašīnām praktiski neiespējami dabūt kravas no lieliem Eiropas uzņēmējiem. Bet šāda apvienība jeb klasteris uzreiz spēj apkalpot lielas kravas, spēj citos apjomos daudz izdevīgāk iepirkt degvielu un piedāvāt klientiem daudz labāku cenu,» skaidro ministrijas pārstāvis.
Ref: 102.000.102.8150